• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij dubbele namen juiste adresgegevens opzoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Ik wil door middel van een dropdownmenu (keuzelijst met invoervak) de gebruiker een naam (van een bedrijf) laten selecteren. Dan moeten daarbij de adresgegevens van dat contact worden opgezocht. Dat gaat prima, totdat eenzelfde naam wordt gevonden: in die situatie worden de adresgegevens van de eerste zelfde naam teruggegeven, wat uiteraard onjuist is. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Zie bijgevoegde (sterk vereenvoudigede) sheet.
In bijgevoegd voorbeeld gaat het dus fout met de de naam 'Jan'.

Iemand misschien ook een idee hoe ik het keuzemenu dynamisch kan maken, dus de lengte afhankelijk van de langte van de adressenlijst?

Bijlagen

Voeg de voornaam en achternaam samen en gebruik dat in je drop down box.

Als dat dan nog dezelfde namen oplevert, zul je deze namen toch moeten aanpassen.

Jan Janssen (Brussel)
Jan Janssen (Brugge)

Misschien zoals in bijlage.
Er is gebruik gemaakt van een gewone combobox in plaats van een activex combobox. Is voor dit doeleinde waarschijnlijk geschikter.

Bijlagen

Door een nummer te maken van je zoekwaarde raak je de controle over dubbele waarden enigszins kwijt. Ik zou dat aanpassen. Daarnaast zou ik een cel erboven (of ernaast of eronder...) vullen met :

Code:
=ALS(AANTAL.ALS(N:N;D2)>1;("Er zijn meerdere "&D2&" in database aanwezig, controleer adres");"")

Geniaal en Maggies mooi! al ben ik niet de topic starter dus heb geen idee of het de oplossing is;)

Allen hartelijk dank! Timshel heeft me uiteindelijk op het goede spoor gezet; de suggestie van abevleeming neem ik zeker mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan