bij dubbelklikken record listbox waarde overhalen naar text en combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rommyke

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Berichten
357
Hoi allemaal ,

Ik zit al geruime tijd met een probleem en geraak er niet uit.


Ik heb een listbox, de record van deze listbox komt van een query omdat ik 2 items wil laten zien per record.


Volgende code heb ik in mijn rijbron
Code:
SELECT OmschrijvingNiveau.AfdelingsID, OmschrijvingNiveau.Afdelingsnaam, OmschrijvingNiveau.Niveau FROM OmschrijvingNiveau ORDER BY OmschrijvingNiveau.Afdelingsnaam;

Als ik nu dubbelklik op een record in mijn listbox zou ik afdelingsnaam in een textbox willen hebben en Niveaukeuze in een combobox


In mijn dubbelklik event heb ik onderstaande code

Code:
Me.Afdelingsnaam = Me.OverzichtAfdelingen.Column(1)
Me.Niveaukeuze = Me.OverzichtAfdelingen.Colomn(2)

In mijn textbox Afdelingsnaam krijg ik wel de afdeling te zien waar ik op hebt geklikt in mijn listbox maar voor mijn combobox Niveaukeuze krijg ik een foutmelding en krijg ik niks in mijn combobox .


Iemand een idee hoe dit komt en hoe dit op te lossen?

bedankt.
 
Heb een voorbeeldje toegevoegd
 

Bijlagen

  • Probeer.zip
    45,5 KB · Weergaven: 69
Hallo,

je formulier komt mij qua opzet onlogisch voor.
Maak in ieder geval van je keuzevak met invoerlijst een tekstvak.

Je relatie zou ik ook meteen even verwijderen.
Een niveau is niets meer dan een waarde die je toewijst aan een afdeling.
Er is geen sprake van een relatie tussen niveau en afdeling, en zeker geen 1 op veel relatie zoals je die nu hebt gedefinieerd ;)

Groet,

Tardis
 
Hallo,

je formulier komt mij qua opzet onlogisch voor.
Maak in ieder geval van je keuzevak met invoerlijst een tekstvak.

Hoi Tardis,

Het formulier is sterk veranderd t.o.v.eigenlijk formulier om enkel mijn probleem te kunnen aanhalen vandaar hoogstwaarschijnlijk onlogische opbouw.

Formulier wordt ook gebruik voor een nieuwe ingave te doen en van daar dat ik als niveaukeuze een combobox gebruik dat enkel de waarde kan geselecteerd worden die in de lijst staan .

Is dit niet met een combobox te doen ?
 
Maak in ieder geval van je keuzevak met invoerlijst een tekstvak.

Groet,

Tardis

Hoi Tardis ,

Als ik van mijn combox een tekstvak maak krijg ik ook alleen maar mijn autonummering in mijn tekstvak en niet niveaukeuzes omdat ik bij tekstvak geen row source kan selecteren en daarbij geen instellingen kan doen in colum -count ,-widths en bound colum
 
Laatst bewerkt:
Hallo Rommyke,

ik heb geen oplossing kunnen verzinnen voor je (ietwat vreemd overkomende) wens.

Als ik van mijn combox een tekstvak maak krijg ik ook alleen maar mijn autonummering in mijn tekstvak

Je kan via VBA code de waarde van een bepaald gegeven uit een keuzelijst overzetten naar een tekstveld door via Column() te verwijzen naar het kolomnummer in je keuzelijst.
Zie Access Help,kolomnummering begint met 0 (nul).

Groet,

Tardis
 
Hoi Tardis ,

Het is dan toch gelukt om mijn waarde in mijn combobox te krijgen , ik had een kolom te weining in mijn query , NiveuaID moest er nog in komen. :D


Ik heb de originele file erbij gevoegd met inkrimpingen , hopelijk lijkt het dan een beetje duidelijker voor de opset .;)

Mijn update SQL werkt niet als ik op commandoknop Aanpassen druk in de form Crews ?(hoogst waarschijnlijk verkeerde of onvolledige statement) kan je eens kijken hoe ik deze zou moeten aanpassen ?

Groeten en bedankt
 

Bijlagen

  • Probeer.zip
    38,6 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Mijn update SQL werkt niet als ik op commandoknop Aanpassen druk in de form Crews ?(hoogst waarschijnlijk verkeerde of onvolledige statement) kan je eens kijken hoe ik deze zou moeten aanpassen ?

Ik heb het gevonden , is misschien niet de mooiste oplossing maar het werkt

Ik heb een 2de SQl erbij gevoegd en laten updaten

Code:
'Update SQL1
   mijnSql1 = "UPDATE Crews SET Crews.AfdelingsID = '" & Me.Afdelingsnaam & "' " & _
            "WHERE (((Crews.CrewID)=  " & gekozennummer & "))"
            
    DoCmd.SetWarnings False
     DoCmd.RunSQL mijnsql    'Uitvoeren van Update 1
     DoCmd.RunSQL mijnSql1  'Uitvoeren van Update 2 
    DoCmd.SetWarnings True
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan