• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij einde rijen naar de volgende 8 kolommen gaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter myx2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

myx2

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Beste,

ik zit met een probleempje.. Ik Heb een macro waarin in van 30 getallen telkens 8 combinaties moet hebben..

Daarbij kom ik op 5 852 925
uit.

Terwijl excel zoveel rijen niet beschikbaar heeft..

Kan ik in mijn macro voorzien wanneer men aan het einde van het excel werkblad zit hij naar de volgende 8 kolommen gaat?
Of is dit echt onmogelijk?

Alvast bedankt!

Mvg

Met een simpele IF Then contsructie is dat toch te doen.
Code:
If rij >65564(of 999999) then rij = 1 and kolom = 9

Ik Heb een macro waarin in van 30 getallen telkens 8 combinaties moet hebben. Daarbij kom ik op 5 852 925 uit. Terwijl excel zoveel rijen niet beschikbaar heeft.. Kan ik in mijn macro voorzien wanneer men aan het einde van het excel werkblad zit hij naar de volgende 8 kolommen gaat?
Heb je die bijna 6 miljoen combinaties echt allemaal nodig ?
Dat verspringen met rijen is niet zo moeilijk, MAAR:
als ik je goed begrijp wil je elke combinatie in 8 kolommen plaatsen.
Dat worden dan 90 x 8 = 720 kolommen;
en Excel 2003 heeft er maar 256, dus daarin gaat dat niet op die manier.
Of werk je met Excel 2007 of 2010 ?
Je kunt (in Excel 2003) natuurlijkwel elke combinatie van 8 in 1 cel plaatsen, dan heb je 'slechts' 90 kolommen nodig.

Cobbe, bedankt voor het oplossen.. Ik zat het echt wel verder te zoeken.. Nogmaals danku..

Dag zapatr, Eigenlijk heb ik deze nodig voor in de database te steken.. ik werk met 2007.. Ik doe per 8 kolommen 32 767 rijen.. Neem nu dat ik er bijna 6 miljoen heb zou ik dan zeker een 1500 kolommen moeten hebben..
Zie jij dit niet haalbaar? Bedankt voor de interesse..

Mvg

Eigenlijk heb ik deze nodig voor in de database te steken.. ik werk met 2007.. Ik doe per 8 kolommen 32 767 rijen.. Neem nu dat ik er bijna 6 miljoen heb zou ik dan zeker een 1500 kolommen moeten hebben. Zie jij dit niet haalbaar?
In Excel 2003 zou je tegen de beperkingen van dat programma aanlopen wat aantal rijen en kolommen betreft.
Maar in Excel 2007 is wat jij wil, heel goed mogelijk, want:
- Voor 5.852.925 combinaties zou je, als je elke combinatie in 1 cel zou plaatsen, nodig hebben: 5.852.925/32.767 = 179 kolommen.
- Omdat je elke combinatie in 8 kolommen plaatst, heb je nodig: 179 x 8 = 1432 kolommen.
- Aangezien je in Excel 2007 meer dan 16000 kolommen kunt gebruiken, is dat dus perfect mogelijk.
1 ding begrijp ik niet: waarom je per 8 kolommen 'slechts' 32767 rijen gebruikt, terwijl in Excel 2007 meer dan 1 miljoen rijen kunnen worden gebruikt. Heb je je hiermee niet vergist? 32767 is het aantal tekens dat 1 cel in Excel 2007 kan bevatten, maar dat heeft niets van doen met het aantal rijen.

Idd zapatr.. Ja nu gebruik ik de Long variabele.. Eerst had ik nog de integer :)
Nu ga ik om een rond getal te hebben tot aan de 1 000 000 lijnen..
Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan