bij elke dia begint muziek opnieuw?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Als ik muziek invoeg via de menubalk en Invoegen, dan stopt de muziek na de eerste dia en als ik muziek invoeg door gebruik te maken van Diavoorstelling en Diaovergang, dan begint de muziek bij elke dia opnieuw.

Ik wil dat je aan de muziek niet kunt horen dat er een volgende dia is verschenen. In het taakvenster Diaovergang heb ik ook al een vinkje geplaatst bij 'Herhalen tot volgende geluid' maar ook dat lijkt geen effect te hebben. Hoe is het mogelijk. Wat zie ik over het hoofd?

Kijk eens via Diavoorstelling, Aangepaste animatie, Effecten, Geluid, Ander geluid.

Kijk eens via Diavoorstelling, Aangepaste animatie, Effecten, Geluid, Ander geluid.

Via Aangepaste animatie krijg je niet dat Geluid, dat gebeurt via Diaovergang en die had ik inderdaad al geprobeerd.Hier maakt het niet uit of je een vinkje plaatst bij 'Herhalen tot volgend geluid', helaas.

Jammer maar desondanks bedankt voor je reactie

Als je de eerste dia van je presentatie selecteert, kun je via Diavoorstelling naar Aangepaste animatie. Als je een vinkje het gezet voor die dia, kun je daaronder bij Geluid ook naar Ander geluid....Je krijgt dan het verkennervenster om naar je muziekstuk te surfen. Als je een wav-bestand van voldoende lengte selecteert, moet je daarna nog instellen dat de muziek voor Alle dia's geldt. Actie-instellingen? In Aangepaste animatie tab Multimedia? Type in de Help-file in het zoekvenster van de Antwoordwizard: Geluiden. Er komt bruikbare informatie.
Voorbeeld van Aangepaste animatie:

(Klikken voor vergroting.)

proberen

Bedankt weer, op dit moment kan ik even alleen maar reageren. Vanavond vanaf half elf kan ik weer gaan roberen, maar ik zie aan je afbeelding dat ik je niet goed heb begrepen, dus ik heb er hoop op. Te meer, omdat het erop lijkt dat je bijzonder goed weet waarover je praat/schrijft.

Ik laat zeker weer van me horen.

andere versie

Weer heb ik geprobeerd te doen wat je voorstelt, maar na het nogmaals bekijken van je afbeelding, geloof ik dat je het niet hebt over PowerPoint 2003 en die versie heb ik juist. Ik kan namelijk Echt niet doen wat je schrijft. Maar toch zal ik nog even verder zoeken om te kijken of ik het in 2003 kan vinden.

gevonden!

Dankzij een reactie heb ik het antwoord zelf gevonden. Doe er je voordeel mee. Een geluid dat je als achtergrondgeluid gedurende de gehele voorstelling ten gehore wilt brengen, voeg je bijvoorbeeld als volgt in. In de onderstaande tekst, kies je voor je eigen muziekbestand, natuurlijk. Extra tip: Download CDex zodat PP ook gewone mp3-tjes leest als .wav bestanden. Hierdoor kun je alles gebruiken en dat is wel zo prettig.

Klik in de menubalk op Invoegen>>Films en geluiden>>Geluid uit bestand.
In het dialoogvenster ‘Geluid invoegen’ selecteert u het muziekbestand van uw keuze. Klik op OK. In het dialoogvenster klikt u op de knop Automatisch. Er is een geluidspictogram ingevoegd. Klik met de rechter muisknop op dit pictogram en kies voor ‘Aangepast animatie’. Het taakvenster verschijnt aan de rechterkant van het venster. Het lied staat weergegeven. Klik op het lied en op het pijltje dat verschijnt. Kies voor Effectopties. In dit venster geeft u aan hoeveel dia's de presentatie bevat. Dat doet u bij 'Afspelen stoppen' Na (zoveel dia's).

Klik op OK. Klik op de knop DIavoorstelling of F5 om de presentatie te starten. Nu wordt snel duidelijk dat de muziek doorspeelt, ongeacht diawisselingen. Klik links onderin op de pijl naar rechts om handmatig naar de volgende dia te gaan. Ook dit kunt u ongehinderd doen; het heeft geen effect op de muziek. Als de laatste dia is beëindigd, stopt ook de muziek.

Dit is het, geloof ik, wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan