Bij games word mijn pc heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

julianabma9947

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
Hallo,

Sinds vorige week maandag heb ik een nieuwe videokaart gekregen: GTX550 TI en ik heb Windows 7 64 bits geinstaleerd.
Maar als ik games wil spelen zoals Battlefield Bad Company 2 of Assassin's Creed II dan word mij pc heet.
Ik heb het programma SpeedFan geinstaleerd en dit zijn de resultaten:

GPU: 54C
Temp1: 51C
Temp2: 50C
Temp3:-128C
HDO: 50C
CPU: 51C
MB: 50C
Core: 35C

Is dit te heet voor mijn PC?

Alvast bedankt.

Julian Abma

Laatst bewerkt:
54 voor GPU is wel redelijk veel.. Het is niet gevaarlijk veel, maar toch over het normale.
Kijk is na of je Fan van je GPU niet bedekt word, en een goede airflow heeft. (Draden enzo uit de weg.
Hebt je gaatjes aan de zijkanten van je PC?

Gr,
Maxim

54 voor GPU is wel redelijk veel.. Het is niet gevaarlijk veel, maar toch over het normale.
Kijk is na of je Fan van je GPU niet bedekt word, en een goede airflow heeft. (Draden enzo uit de weg.
Hebt je gaatjes aan de zijkanten van je PC?

Gr,
Maxim

Nee volgens mij geen gaatjes?
En ik heb eergisteren nog gekeken maar volgens mij zitten er ook geen draadjes in de weg.

54 graden voor een GPU/Videokaart in stress is niet veel. De mijne is als ik de pc een uur aan heb staan, maar niet veel doe. 45 graden. Bij games(ga ik hem overklokken) stijgt hij naar de 70+.

Je hoeft je over deze temperaturen geen zorgen te maken.

dit zijn geen temperaturen waar je je zorgen om moet maken (zoals wouter al aangaf)
ik vind als ik eerlijk ben SPEEDFAN niet echt een goed programma omdat elke computer anders is, kan dat programma nooit de juiste limieten instellen

dus zal het programma al snel aangeven dat het te warm is
(je kan dit uiteraard los instellen dat limiet, maar dat moet je wel het limiet weten)
als het limiet dus niet goed is ingesteld zal speedfan al snel aangeven dat je computer te warm word

wat je het beste kan doen is hou de pc stofvrij van binnen (want van stof kan ie ook warmer worden)
en check je tempraturen met speccy ( dat gebruik ik altijd )

Speccy !

en temp 3 kan je denk ik uitschakelen in speedfan (OMDAT DAT EEN SENSOR IS DIE DIE NIET KAN LEZEN, VANDAAR HET HOGE GETAL)

dit is trouwens mijn mening over speedfan - der zijn vast wel mensen die er tevreden over zijn en misschien zijn er nog beter programma.s om je tempraturen te checken

Laatst bewerkt:
Als ik deze temperaturen zie, maak ik me best wel zorgen. Die van mij zijn namelijk:

GPU:68C
Local:61C
Temp1:60C
temp2:-69C
HD0:36C
Core:48C

je bedoelt over je eigen pc ?
ik zou even kijken of je computer wel stof vrij is van binnen
kan soms een hoop schelen als je dat verwijderd
als het dan nog niet is opgelost zou je even een nieuw topic aan kunnen maken op deze site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan