• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij grafiek krijg ik een 'leeg' weekend niet verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atbiker

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Hoi,

Ik probeer een grafiek weer te geven in werkdagen omdat er in een weekend geen productie is. In een toegevoegd bestand geef ik de grafiek weer en onder een andere tab mijn gegevens. Ik laat in het gegevensbestand niet het weekend zien en in de grafiek krijg ik het er niet uit. Iemand een idee waarom?

Bijlagen

Als ik in het bestand kijk, zie ik geen weekeinden in de grafiek, maar dat kan komen doordat de brongegevens van de grafiek uit een ander bestand komen.
Zo staat bij de aslabels als bron: ='V:\ZZ-LZ-ZK\Administratie\PGB\M&O\Frans\Rapportage BKG instroom in stappen\[Format totaallijst voorraad + productie pgb.xlsx]Tot aantal ''nieuw'' dag'!$A$4:$A$13
Dat zal ook wel de oorzaak van het probleem zijn.

In een andere grafiek 'proces oud' laat ik eigenlijk hetzelfde zien en krijg ik geen lege plekken te zien in weekenddagen. Terwijl naar mijn idee de input hetzelfde is!

Laat ik het dan zo zeggen: het voorbeeldbestand is voor ons waardeloos door het gebruik van gegevens uit een ander bestand.

Ok, snap ik! Even over nadenken want ik kopieer vanuit een zakelijk bestand :)

Je moet bij opmaak x-as kiezen voor "tekstas" in plaats van "automatisch selecteren op basis van gegevens"
Ik heb dit even voor je gedaan.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan