• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij het openen van excel bestand automatisch externe data ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpaulski

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?
Voor mij overzicht in excel ik haal gegevens uit een database aan de hand van de toetsen combinatie [ctrl]+[alt]+[F5].

Graag wil ik dit automatiseren zodra ik het bestand opent.

Het liefst zou ik dit willen uitvoeren in een vsb script, tot nu toe heb ik nog geen ervaring in het gebruiken van vsb in Excel.

MvG Paulski

Dat kan via auto_run in een module of Workbook_open in de workbook. Het commando wat je nodig hebt is:

ActiveWorkbook.RefreshAll

Wampier,

Bedankt voor je snelle reactie,

Het op bouwen van een Sub lukt me wel, maar werkt het met een workbook in Excel ben ik hier niet in thuis

Ga naar de VBA module (ALT-F11). Double-click op "thisworkbook" in de project-explorer. In je programmeerscherm zitten 2 pulldown menu's.

In de linker selecteer "workbook" in plaats van (algemeen). In de rechter pulldown selecteer "OPEN" (normaalgesproken doet VBA dat zelf voor je)

VBA genereerd nu automatisch de Workbook_Open() sub voor je. Daar kan je de code in plakken

Wampier,

Bedankt voor je hulp, het werkt en scheelt mij weer een hoop tijd.

MvG Paulski

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan