• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij het wijzigen van een cel iets doen

Status
Niet open voor verdere reacties.

linkav

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Als de waarde van een cel gewijzigd wordt door een gebruiker wil ik een subroutine opstarten. Kan dit? Hoe doe ik dit?

meer informatie lijkt me gewenst,

welke subroutine, vanuit welke cel, wanneer wel, wanneer niet.

Stel in de cel A1 staat "5" en deze waar de wordt gewijzigd in "10". Als de cel A1 gewijzigd wordt moet de subroutine subDoAfterUpdateA1.

Bij iedere wijziging van de cel moet de subroutine uitgevoerd worden. Eigenlijk is het van toepassing op een range van cellen (A1..A25)

als het een VBA oplossing dient te worden, ga ik je onvoldoende (kunnen) helpen.

maar je wordt in ieder geval beter geholpen, als je een voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige informatie upload.

vermeld daarin ook de gewenste (verwachte) uitkomst.

Ook ik ben geen VBA expert, maar als je naar tabblad Ontwikkelaars gaat, Visual Basic, links het werkblad selecteert en dan op F7 drukt, kun je rechtsboven in de linker dropdown "Worksheet" kiezen en dan krijg je in de rechter dropdown allerlei keuzes waarvan "Change" toepasselijk is.

En dan coderen maar.

Werkt alleen als je de cellen handmatig wijzigt, dus niet door formules die in a1:a25 staan.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
if not intersect(target,range("a1:a25")) is nothing then DoAfterUpdateA1
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan