bij instaleren nieuwe pc bleuscreen

Status
Niet open voor verdere reacties.
nou dan ga ik eerst even die floppydrive terug in mijn oude pc bouwen om die drivers er op te zetten. en dan weer in mijn nieuwe pc om het te proberen te instaleren.
dan ga ik Windows nog eens proberen te installeren mocht dit dan niet lukken ga ik proberen om die slipstream cd te maken.
ik laat nog wel weten of het lukt allemaal.

gr.
 
ik heb de CD van mijn moederbord er in gedaan en de inhoud van de map
D:/Other/GSATA/Floppy32 naar de diskette gekopieerd.
de inhoud was :
jraid - Beveiligingscatalogus - 40 kB
jraid - Systeembestand - 76kB
txtsetup.oem - OEM-bestand - 5kB
xraid_f - Setup-gegevens - 4 kB
(zie bijlage)

Dit staat nu dus op de diskette.
nu heb ik de computer dus weer opgestart met de XP CD er in, na een tijdje op F6 gedrukt zodat je die driver zou moeten kunnen installeren, in dat menu op E gedrukt nu komt er dus een lijstje met dingen die ik kan instaleren denk ik. alles is dus windows 2000 op de bovenste na deze heb ik dan ook geselecteerd:
(Windows XP/2003) RAID/AHCI Driver for GIGABYTE GBB36X
nu kom ik weer in het vorige menu, daar op enter gedrukt en hij gaat verder met het instaleren van windows zoals hij al deed alleen nu hoor je wel dat die floppydrive iets doet.
hij krijgt alleen nogsteeds die zelfde bleuscreen en ik weet niet of de driver nou geïnstalleerd is of niet.
heb ik wel de goede bestanden gekopieerd naar mijn diskette?

gr.
 

Bijlagen

  • diskette HDD driver.JPG
    diskette HDD driver.JPG
    10,4 KB · Weergaven: 10
Hoi !

M.i. heb je de Sata-drivers niet nodig, alleen als een een raid-configuratie wilt bouwen..
Kijk es in je Bios onder Advanced Bios Features,

Daar staat o.a. Hard Disk Boot Priority

Trommel op enter; wordt daar de gewenste HDD aangegeven kun je XP zonder Sata-drivers installeren.

Greetz,

Harry.
 
ik weet niet wat een raid-configuratie is dus ik was ook niet van plan om er een te gaan maken. Hij geeft de HDD's gewoon aan zoals ik al heb laten weten.

Ik heb eigenlijk die XP CD gebruikt omdat die tenminste iets deed en die Vista CD helemaal niets. Ik ben van plan om er straks vista op te laten draaien en geen XP.
Is er geen manier om meteen vista er op te zetten zonder eerst een slipstream CD voor XP te hoeven maken?

gr
 
HEEE

Ik heb het probleem weten te achterhalen.
Het bleek dus toch gewoon aan windows te liggen.
De XP CD was zo oud dat hij de nieuwe hardware in mijn pc niet herkende en de VISTA CD starte niet automatisch op. Het was dus een CD die bedoeld was om windows XP te kunnen upgraiden.
Ik heb nu een windows xp met sp3 geintegreerd gedownload en het werkt allemaal perfect.

allemaal bedankt voor de moeite en de hulp.

M.V.G. Thijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan