Bij installeren van Windows, problemen met setupfiles.

Status
Niet open voor verdere reacties.

EliKing

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Berichten
12
Hallo, ik heb hier nog een oude pc staan, een 686 met 256mb, er draaide Windows 98 op. Ik heb een andere harde schijf gekocht en wou Windows 98 of XP opnieuw installeren, maar bij het copieeren van de setup files heeft ie steeds een stuk of 5 foutmeldingen dat hij bepaalde files niet kan copieeren. Ik heb er al 2 andere lezers/schrijvers aangehangen maar nog steeds hetzelfde probleem. Nu wil ik de oude oorspronkelijke schijf van 20Gig weer gebruiken maar daar krijg ik dezelfde fouten, is er iets dat ik moet veranderen in mijn bios, doordat ik die nieuwe schijf eraan gehangen heb of ligt het probleem elders???
Hartelijk dank al voor degene die mij op weg kan helpen. By the way, ik heb ook al verschillende Windows cd's gebruikt daar ligt het ook niet aan.
 
Mijn harddisk daar staat de jumper op master, op mijn andere ide kabel daar hangt mijn dvd brander aan en die staat ook op master.
 
Niet zelden blijkt een dergelijke klacht het gevolg te zijn van een niet goed aangedrukte of soms zelfs een defecte ide-kabel. Daar de drive wel de CD leest, mag je aannemen dat die kabel sowieso goed is.
Wat houdt je tegen om die hardisk even als master op de CD kabel aan te sluiten en de CD als slave te zetten en die andere ide kabel (waar nu de hdd exclusief aan hangt) tijdelijk even "op te heffen"?
 
heb je de HD al eens geformatteerd met een extern programma zoals partition magic of zo?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan