bij insteken usb stick: melding flash drive nieuwe hardware gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierke1962

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
kort:
het gaat hier om windows XP sP2

computer opnieuw moeten installeren.
alles werkt, ook de usb poorten, hier zit nl ook de printer op etc.

echter bij het insteken van een normale usb stick van 2of 4 gb krijg ik altijd de melding:

nieuwe hardware gevonden flash drive. dan begint dat vervelende scherm van windows naar hardware te zoeken waarbij je dan zelf moet aangeven waar hij moet zoeken en dan houd alles op.

voorheen heeft alles goed gewerkt.

dus computer fanaten help me????

gr

Laatst bewerkt:
heb je geen vraag/uitroep tekens in apparaatbeheer
wel ook de chipset driver geinstalleerd????

ik weet niet wat een chipset driver is.

ik heb al alles geprobeerd , drivers gedownload etc en toch blijft het hetzeflde

heb nu een update naar SP3 gedaan maar zonder resultaat.

zoals een ieder je verwijst naar apparaatbeheer wil ik hierop zeggen dat hier gele vraagtekens staan en wel bij :
- flah drive
- onbekend apparaat.

iedere keer als je deze stuurprogrammas opnieuw wilt installeren houd alles op

ik ben ervan overtuigd dat dit ergens een instelling in de bios of regedit moet zijn. de bios is echter niet gewijzigd.

als ik opstart dan krijg ik even een opstartscherm te zien met : C:\ windows\NoUSB20.exe

Laatst bewerkt:
chipset driver staat op de cd van je moederboard
en die vraag/uitroep tekens is ook een driver kwestie:thumb:
of kijk voor drivers bij de fabrikant van je moederboard,of bij de fabrikant van je pc,of op de cd van je moederboard
of installeer de drivers hiermee http://www.drivermax.com/ of een ander driver program
of http://www.devicedoctor.com/

Laatst bewerkt:
heren,

ik kan u hetvolgende mededelen:

op diverse forums ben ik gaan zoeken en heb menig avondje zitten googelen.

het werd mij steeds meer duidelijk dat dit aan Service Pack 2 van Windows ligt.

na vele grijze haren en ergernis heb ik mij ergens een XP SP3 vandaan getoverd en ben de installatie opnieuw begonnen.

na de eerste installatie stap heb ik meteen de USB sticks geprobeerd en voila: ze doen het.

heb XP verder geconfigureerd en alles doet het het nu behalve mijn geluidskaart. ik krijg geen geluid meer uit mijn speakertjes en het is een Audigy S Z2 kaart.

wat betreft het USB probleem moet ik zeggen dat ik hier niet de enigste ben gezien het aantal problemen die ik op internet ben tegengekomen omtrent dit item.

m.a.w. windows is ook lang niet alles en feilloos. maar ja wie ben ik om te zeggen dat Bill Gates fouten maakt.

probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan