• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij keuzelijst altijd eerste keuze laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matrix01

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2013
Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om bij een keuzelijst (gegevensvalidatie) standaard de 1e keuze van de lijst te laten zien en niet een blanco veld wat standaard het geval is. Iemand enig idee?

Plaats eens een xls voorbeeld bestand met meer uitleg wat je bedoeld met 1ste keus , en welk resultaat je wil bereiken
nu is je vraag niet duidelijk genoeg.

Met onderstaand voorbeeldje moet het lukken.

En als je onderstaande code gebruikt, voldoet het helemaal.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$E$1" Then Range("E1").Value = "jan "
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf nog even voor de duidelijkheid een voorbeeld toegevoegd van wat ik precies wil. In kolom E en F staan 2 keuzelijsten. Als er in het gele vak (Cel A2) een A wordt gezet moet in cel B2 naast de keuzelijst ook direct de 1e uit de rij keuzes gezet worden (in dit geval dus 1). Als in A2 een B wordt gezet moet er dus in cel B2 een 3 verschijnen (en de keuzelijst). Is dit ook zonder gebruik van vbs te doen?

Bijlagen

Hallo Ad,

Je kunt het iets meer flexibiliteit geven door:
Then Range("E1") = Range("I1")

Net toch even geprobeerd met vbs en het is inderdaad gelukt. Alleen bij het voorbeeld dat ik net noemde zijn er 2 lijsten aanwezig...Dan moet er dus nog een IF functie worden toegevoegd aan de code (ik zal eens kijken of me dat lukt). In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

@Harry,

Klopt......zo had ik het nog niet bekeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan