• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij koppelen cellen van twee verschillende documenten blijft de formule staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atbiker

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Goedemiddag,

Ik blijf vandaag met een probleem zitten binnen Excel. Ik probeer een cel in document A te koppelen met een cel in document B. In document B staan de namen van medewerkers. Ik start met = en ga dan naar de bewuste cel in document B en klik op Enter. Normaal zou dan de naam van doc B in de cel van Doc A komen staan. Nu zie ik in dei cel alleen de complete formule staan en niet de naam van de medewerker. Wat gaat daar mis?

In een ander bestand heb ik dezelfde keuze gedaan en daar loopt het gewoon goed.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben. Iemand een idee wat daar mis gaat?

Alvast bedankt,

Frans van Dommelen

Kijk eens in die bewuste bestand bij de opties van Excel.
Staat daar een vinkje bij Geavanceerd → Weergaveopties voor dit blad → formules weergeven in cellen ipv resultaten?

Heeft die cel toevallig de opmaak 'tekst' ?

Pak eens een andere cel, misschien heeft het ooit op tekst gestaan (die krijg je er niet weer af zonder speciale handelingen), ook al lijkt het op standaard te staan.

Ik heb al een paar cellen geprobeerd maar kom iedere keer tot dezelfde conclusie. Heel vreemd!

Vreemd, ook al in een ander blad?

Waar ik de informatie vandaan wil halen is een 'Algemeen' blad. Bij de overige tabbladen kan ik die naam wel vandaan halen. Het lijkt dus iets typisch op het blad te zijn. Ik heb ook al nagedacht over welke instellingen er op dat blad toe zouden doen maar zonder resultaat.

Ik kom bij 'evalueren formule' de volgende tekst tegen: 'de cel die momenteel wordt geëvalueerd, bevat een constante'. Die uitdrukking ken ik niet.

Staat er misschien een spatie voor de formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan