hallo,
ik heb gister nieuwe pc onderdelen binnen gekregen.
nu zit er het volgende in mijn pc:
Amd Athlon 64 5200+ x2 2 mb cache
Asus M2N-SLI met de nieuwste bios( geflashed 0701)
2 gb Kingston geheugen Dual Channel van 2x 1gb DDR2 800mhz
MSI Nx7600GT Diamond Plus edition
Club3d Dolby digital sound card
Sata brander Asus
XGear 450Watt voeding
en meer is denk ik niet nodig.
Nu heb ik het volgende probleem:
als ik de pc opnieuw opstart en het scherm wordt zwart, duurt het 10sec voordat hij begint met de POST (boot geheugen enzo). Dit doet hij ook als je pc uitzet, en 2 min later aanzet.
Vanmorgen starte hij helemaal niet op, iig kreeg ik geen beeld.
nadat ik hem 10x aan en uit had gezet kreeg ik eindelijk weer beeld.
De videokaart is bijna nieuw en deed het nog super goed in mijn oude systeem( amd 3200+, gigabyte k8n-sli 2gb geheugen..meer info even vragen als dat nuttig is)
dus ik snap er niks van. ik heb al op internet gezocht en daar stond er dat ik een nieuwe bios erop moest doen, dat heb ik dus nu ook gedaan.
ik heb ook al gekeken in het boekje van het moederbord voor misschien een of andere jumpers om te zetten, maar dat was ook niet het geval.
Toen las ik ergens op internet dat het geheugen misschien vervelend doet. Dit lijkt me althans sterk want dit geheugen staat in het moederbord qualified.
dus het zal gewoon moeten werken.
Wat kan er nou nog aan de hand zijn?
Alvast Bedankt,
Lars
ik heb gister nieuwe pc onderdelen binnen gekregen.
nu zit er het volgende in mijn pc:
Amd Athlon 64 5200+ x2 2 mb cache
Asus M2N-SLI met de nieuwste bios( geflashed 0701)
2 gb Kingston geheugen Dual Channel van 2x 1gb DDR2 800mhz
MSI Nx7600GT Diamond Plus edition
Club3d Dolby digital sound card
Sata brander Asus
XGear 450Watt voeding
en meer is denk ik niet nodig.
Nu heb ik het volgende probleem:
als ik de pc opnieuw opstart en het scherm wordt zwart, duurt het 10sec voordat hij begint met de POST (boot geheugen enzo). Dit doet hij ook als je pc uitzet, en 2 min later aanzet.
Vanmorgen starte hij helemaal niet op, iig kreeg ik geen beeld.
nadat ik hem 10x aan en uit had gezet kreeg ik eindelijk weer beeld.
De videokaart is bijna nieuw en deed het nog super goed in mijn oude systeem( amd 3200+, gigabyte k8n-sli 2gb geheugen..meer info even vragen als dat nuttig is)
dus ik snap er niks van. ik heb al op internet gezocht en daar stond er dat ik een nieuwe bios erop moest doen, dat heb ik dus nu ook gedaan.
ik heb ook al gekeken in het boekje van het moederbord voor misschien een of andere jumpers om te zetten, maar dat was ook niet het geval.
Toen las ik ergens op internet dat het geheugen misschien vervelend doet. Dit lijkt me althans sterk want dit geheugen staat in het moederbord qualified.
dus het zal gewoon moeten werken.
Wat kan er nou nog aan de hand zijn?
Alvast Bedankt,
Lars