Bij koude start geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

larrezz

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
hallo,
ik heb gister nieuwe pc onderdelen binnen gekregen.
nu zit er het volgende in mijn pc:
Amd Athlon 64 5200+ x2 2 mb cache
Asus M2N-SLI met de nieuwste bios( geflashed 0701)
2 gb Kingston geheugen Dual Channel van 2x 1gb DDR2 800mhz
MSI Nx7600GT Diamond Plus edition
Club3d Dolby digital sound card
Sata brander Asus
XGear 450Watt voeding
en meer is denk ik niet nodig.

Nu heb ik het volgende probleem:
als ik de pc opnieuw opstart en het scherm wordt zwart, duurt het 10sec voordat hij begint met de POST (boot geheugen enzo). Dit doet hij ook als je pc uitzet, en 2 min later aanzet.
Vanmorgen starte hij helemaal niet op, iig kreeg ik geen beeld.
nadat ik hem 10x aan en uit had gezet kreeg ik eindelijk weer beeld.
De videokaart is bijna nieuw en deed het nog super goed in mijn oude systeem( amd 3200+, gigabyte k8n-sli 2gb geheugen..meer info even vragen als dat nuttig is)
dus ik snap er niks van. ik heb al op internet gezocht en daar stond er dat ik een nieuwe bios erop moest doen, dat heb ik dus nu ook gedaan.
ik heb ook al gekeken in het boekje van het moederbord voor misschien een of andere jumpers om te zetten, maar dat was ook niet het geval.
Toen las ik ergens op internet dat het geheugen misschien vervelend doet. Dit lijkt me althans sterk want dit geheugen staat in het moederbord qualified.
dus het zal gewoon moeten werken.
Wat kan er nou nog aan de hand zijn?

Alvast Bedankt,
Lars

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien is de voeding overbelast? Anders zou ik het ook niet weten.

jah daar zat ik zelf dus ook al aan te denken.
maarjah als die eenmaal loopt loopt die gewoon goed en snel, ik speel assassins creed gewoon op high zonder enige problemen.
Wat hij wel doet is bij windows xp weleens hangen, maar dat doet hij bij Vista niet dus daar zal het wel niet aan liggen.

Welkom op Helpmij.nl:thumb:

De symptomen lijken inderdaad op een probleem met de voeding. En helaas lees ik dat je een X-Gear voeding hebt aangeschaft, samen met Trust, Sweex en Qtec het slechtste wat er te koop is. Er zijn er ook al een aantal zo de vuilnisbak ingegaan en bij diverse collega's ook

Hoi,

X-gear staat niet hoog aangeschreven qua voedingen ds zou het toch aan je voeding kunnen liggen heb je niet iemand in de buurt die mischien nog een voeding heeft leggen die je even kan proberen.

Modag

sorry dat ik zolaat reageer, was namelijk met de pc bezig ;)
nou ik heb deze voeding bij de kast gekregen( zat erin) dus ook maar laten zitten.
nu ook een troubleshooting ding heb gelezen op tweakers, staat daar dat je al minimaal 400 watt moet rekenen voor de processor en 10 watt per hd. aangezien deze dus niet constant 450 watt geeft, kan dat wel eens het probleem zijn ja.
vandaag waren de pc winkels gesloten, en ik neem aan ook morgen , dus ik ga vrijdag waarschijnlijk een nieuwe voeding aanschaffen, want mijn broer heeft ook een Qtek van 450 watt, dus het lijkt me niet verstandig om die te gaan testen.
hoeveel watt voeding raden jullie mij aan? en welk merk, het liefste niet te duur aangezien ik al bijna 200 euro voor de nieuwe onderdelen heb uitgegeven.
alvast bedankt,
gr lars

Nu ik zit na te denken of ik nog meer problemen heb door waarschijnlijk de voeding, denk ik opeens aan het onscherpe beeld in windows Xp sinds de nieuwe onderdelen.
heb alles al ingesteld op 75 hertz en 1280x1024. zou dit verschijnsel ook door de voeding kunnen komen? de spellen draaien wel gewoon goed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik weet niet wat voor scherm je hebt maar als je een tft scherm hebt die werken meestal op 60hertz .
En Qua voeding zou ik naar de 600 watt gaan en dan bv een coolermaster,tagan antec enermax of thermalthake gaan.

Modag

ik heb een AGM Neovo 19 inch scherm
75 hertz. Hij heeft het gewoon perfect gedaan met de oude onderdelen, maar sinds de nieuwe spullen zijn er tog enkele kleuren die niet helemaal zuiver eruit zien.

is dit een goede voeding:
http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00558826
of zou ik dan beter voor de 600 watt voeding kunnen gaan?
alvast bedankt,
gr
Lars

Dat is een meer dan goede voeding, draait hier ook perfect. En modulair, dus gebruikt alleen de kabels die je nodig hebt! Super-voeding en sterk en stabiel genoeg!

Dus ook genoeg voor mijn systeem?
ik heb het volgende:
Amd Athlon 64 5200+ x2 2 mb cache
Asus M2N-SLI met de nieuwste bios( geflashed 0701)
2 gb Kingston geheugen Dual Channel van 2x 1gb DDR2 800mhz
MSI Nx7600GT Diamond Plus edition
Club3d Dolby digital sound card
Sata brander Asus
1x Maxtor hd 200gb Diamond plus ( max) 10 IDE
1x WD 250 Gb Caviar Se

Hoi,

Vreemd maar over welke oude onderdelen heb je het als het om een oude videokaart gaat heb je dan wel eerst de oude drivers verwijderd.
En de voeding is een goede voeding maar als je bv in de toekomst gaat uitbreiden met bv. nog een videokaart in sli dan wordt het wel een beetje krap maar zoals de pc nu is gaat het goed

Modag

Laatst bewerkt:
Eerst zat erin:

Amd athlon 64 3200+
2 gb ram ( 4x 512)
Gigabyte K8N-Sli
harde schijven zoals nu
brander ook.....

Heb alleen het moederbord, geheugen en processor vernieuwd aangezien de rest nog op de nieuwe onderdelen past. videokaart is PCI E
De videokaart is nog maar 2 maandjes oud omdat ik hiervoor een 6800GS heb gehad maar die kapot is gegaan na 2 jaar, ik had er nog garantie op dus bij alternate een nieuwe 7600GT gekregen zonder bijbetaling.( vond dit wel erg goede service)

Als ik met de 520 watt weer een jaar of 2 vooruit kan, dan is dat voor mij genoeg :D.
Heb speciaal dit moederbord gekocht, aangezien deze ook al de quad core processors van AMD ondersteunen ( AM2+), en ook de oude aansluitingen er op zaten.
Ik ben vrijdag iig weer 60 euro lichter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dus heb je een schone installatie gedaan?

Modag

Ja,
ik heb Vista en xp opnieuw geinstalleerd + alle nieuwe drivers enzo gedownload + geinstalleerd.
Misschien dat het speciaal aan xp ligt, het is namelijk een Gamers editie.
Bij Vista heb ik geen problemen met wazige kleuren o.i.d.

Hoi,

Vreemd bij vista goed en bij xp geen goed beeld ik denk dat dit niets met voeding te maken heeft maar wacht even af tot vrijdag wanneer je de andere voeding hebt en als je nog twee jaar verder wil is dit een goede voeding.

Modag

nog 1 vraagje
heeft deze voeding wel min. 2x de oude aansluting voor IDE harde schijven?
Volgens mij 4 pins maar weet niet precies hoe de aansluiting heet.

oke,
ik zal vrijdag even melden of het probleem is opgelost :D

Iedereen alvast erg bedankt,
mvg
Lars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan