Bij koude start geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad genoeg kabels :shocked::)
bedankt voor de info, kon de link zelf niet vinden

ik heb de coolermaster voeding gehaald die ik een aantal post geleden liet zien.
Hij start nu wel goed bij koude start, maar nu heb ik nog 2 probleempjes.
als je hem aanzet( altijd), krijg je dat hij alsnog 10 sec even zwart beeld geeft, en dan pas de POST laat zien. ook staat er bij de geheugen test : Memory: 200176 (nu zeg ik maar wat) en dan staat er achter: (Installed 200158).
ik ben bang dat het dus een geheugen probleem is dat hij 10 sec zwart beeld geeft.
maar wat kan ik hier nu nog aan doen ?
ook nog een klein vraagje, weten jullie een programma waarmee ik mijn ventilators goed kan regelen?
alvast heel erg bedankt,
Lars

Edit: ook de wazige kleuren zijn nu verdwenen bij windows xp

ik krijg het niet voor elkaar met dat k*t speedfan. Waarschijnlijk ondersteund mijn chipset Speedfan niet/
ik heb een programma van asus die geeft alleen weer wat de temperatuur is van het moederbord en de processor, en geeft de snelheden van Chassis, Power en CPU.
de Chassis fan hebk al ingesteld in de bios op Optimal, ook de CPU fan is op Optimal ingesteld, alleen de Power fan krijg ik nergens ingesteld.
hebben jullie misschien een suggestie? of het liefst een ander programma dan speedfan.
Mijn airflow is goed. ik heb straks nog een 12 cm fan gehaald van Coolermast ( ultra silent).
voor heb ik die 12 cm fan, achter 2x 9 cm ook van coolermaster, waarvan 1 nog een hoop lawaai maakt. als ik de fan stop met mijn vinger, dan is de pc gelijk een stuk stiller aangezien de andere van van 9 cm op 1400 rpm draait. de lawaai maker draait op bijna 3000 rpm.

ja, de voorste blaast naar binnen, de achterste 2 naar buiten.
ik heb nu Cool and Quiet geinstalleerd van AMD e.d.
de processor koeler is nu goed.
ook heb ik een koelertje van 9 cm achterin los gekoppeld, want die maakte me echt te veel lawaai.
alleen nu blijft de achterste ( die naar buiten blaast) altijd op de zelfde stand, die gaat dus niet harder draaien, als de pc warmer wordt.
hebben jullie niet een ander programma dan Speed Fan ?

even over de 10 sec zwart beeld in het begin, zou het misschien kunnen zijn dat het speakertje niet is aangesloten? ik heb er geen bij het moederbord gekregen, en mijn oude ben ik kwijtgeraakt :S.
Als ik nou een speakertje heb, dan kan ik kijken welke biep code die geeft, als er evt. een fout is.
alvast bedankt
gr
Lars

Over die geheugen-test: wanneer de pc verder gewoon opstart is er geen fout, alles ok dan.

Wanneer de fans niet op je moederbord aangesloten zitten maar rechtstreeks op je voeding, dan kun je de snelheid ook niet regelen.

Wanneer de fan op het moederbord zit, dan nog alleen maar wanneer het moederbord dat ondersteunt

ik heb de voorste fan aangesloten op de voeding, aangezien dit een Ultra Silent fan is, je hoort hem maar heel zacht op volle toeren dus daar gaat het niet om. de rest heb ik aangesloten op het moederbord.
ik vind het gewoon raar dat je wel de snelhied van de Chassis en de CPU kan regelen. maar niet de snelheid van de Power(Case Fan) aansluiting :S.
Ik heb eerst een ander programmaatje gekregen van iemand, maar ik weet niet meer hoe dat programma heet. Ik weet nog wel dat je eerst je moederbord e.d. moest aanklikken, en dan kan je het een en ander regelen met dat programma. misschien herkennen jullie het?

het grootste probleem is opgelost, dus bedankt daarvoor.
ik heb Asus een mailtje gestuurd, ik wacht dat wel gewoon even af.
Iedereen bedankt,
Gr
Lars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan