Ik weet niet of mijn vraag hier goed gepost is....
Ik verstuur facturen met een boekhoudprogramma. Hierbij staat Outlook als e-mail programma ingesteld.
Standaard wordt er om een ontvangst-en leesbevestiging gevraagd, en die ontvang ik ook altijd.
Binnenkort willen we gebruik gaan maken van een ander e-mailadres en via webmail werken ( zit bij onze webbuilder )
Daarvoor moet ik mijn instellingen in het boekhoudprogramma aanpassen. Om te testen heb ik Outlook
gewijzigd in SMTP. Omdat wij bij ons webbuilder pakket geen uitgaande e-mail server hebben ( daarvoor
moeten we het pakket upgraden, wat te overwegen zou zijn ) heb ik bij de instellingen de gegevens van onze
provider overgenomen. Als test een factuur naar het e-mail adres van een bekende gestuurd. Deze ontvangt de
factuur, maar krijgt geen leesbevestiging te zien ( terwijl de e-mail instellingen in de webmail hiervoor wel "aan" staan ).
Ook komt dit bericht niet in de map "verzonden" van mijn webmail.
Ik ben hier niet echt in thuis, maar vraag me af of het ontbreken van ontvangst-en leesbevestiging en het niet verschijnen
in de map "verzonden" te maken kan hebben met het feit dat ik niet met een eigen e-mail server werk ? Ik vind het minder erg
dat ik geen leesbevestiging ontvang, maar wil er wel zeker van zijn dat de factuur bezorgd is. Of kan ik dit op een andere manier
oplossen ? Zelf denk ik dat er twee opties zijn ; ofwel via Outlook blijven werken ( met als nadeel dat ik dan e-mails op twee locaties
heb, nl. in Outlook en in webmail ) of wellicht mijn webbuilder pakket upgraden naar een versie met SMTP ?
Ik verstuur facturen met een boekhoudprogramma. Hierbij staat Outlook als e-mail programma ingesteld.
Standaard wordt er om een ontvangst-en leesbevestiging gevraagd, en die ontvang ik ook altijd.
Binnenkort willen we gebruik gaan maken van een ander e-mailadres en via webmail werken ( zit bij onze webbuilder )
Daarvoor moet ik mijn instellingen in het boekhoudprogramma aanpassen. Om te testen heb ik Outlook
gewijzigd in SMTP. Omdat wij bij ons webbuilder pakket geen uitgaande e-mail server hebben ( daarvoor
moeten we het pakket upgraden, wat te overwegen zou zijn ) heb ik bij de instellingen de gegevens van onze
provider overgenomen. Als test een factuur naar het e-mail adres van een bekende gestuurd. Deze ontvangt de
factuur, maar krijgt geen leesbevestiging te zien ( terwijl de e-mail instellingen in de webmail hiervoor wel "aan" staan ).
Ook komt dit bericht niet in de map "verzonden" van mijn webmail.
Ik ben hier niet echt in thuis, maar vraag me af of het ontbreken van ontvangst-en leesbevestiging en het niet verschijnen
in de map "verzonden" te maken kan hebben met het feit dat ik niet met een eigen e-mail server werk ? Ik vind het minder erg
dat ik geen leesbevestiging ontvang, maar wil er wel zeker van zijn dat de factuur bezorgd is. Of kan ik dit op een andere manier
oplossen ? Zelf denk ik dat er twee opties zijn ; ofwel via Outlook blijven werken ( met als nadeel dat ik dan e-mails op twee locaties
heb, nl. in Outlook en in webmail ) of wellicht mijn webbuilder pakket upgraden naar een versie met SMTP ?