Bij mij wil ook Outlook Express niet meer als standaard client

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarjaDelfos

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2005
Ik heb op een computer vanmiddag Office verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen wilde hij een Outlook Profiel! Maar ik wil helemaal niet met Outlook werken.

Dus ging ik naar internetopties-programma's, waar Outlook als Emailprogramma stond, maar dat was de enige keuzemogelijkheid. Helemaal geen Outlook Express ! (Terwijl die wel bij de Nieuwsgroepen stond)

Geprobeerd via Outlook Express extra-opties hem daar de standaard emailclient te maken. Ok. Ik sluit Outlook Express, open hem en hij staat weer terug als NIET.

Ben wanhopig maar Outlook gaan verwijderen.
Nu zei hij, als ik vanuit Access probeer te emailen, dat er een ongeldige bewerking was onder de titel:
MAPISP32

Outlook Express emailt normaal.
Ik heb zelfs - wanhopig - Windows98 er weer opnieuw opgezet, maar maakte niets uit.

Iemand enig idee hoe ik Outlook Express hierop toch weer als standaard emailclient kan kiezen?
Ik hoop het zeer!

Met groeten van Marja

Dus je hebt Windows 98 compleet opnieuw geïnstalleerd en het probleem is niet weg?
Begrijp ik dat goed??

Ja.

Misschien had ik Office er eerst af moeten halen?

Trouwens: het was een offciëel gekochte Windows upgrade 98. Daarmee is hij dan toch opnieuw geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Denk je dat het opgelost had moeten zijn
na het windows installeren?

Dat zou wel hoopvol zijn!
Of als ik enkel Internet Explorer installeer?

Hoop nog van je te horen,
ik was al helemaal blij met je vraag terug.
Bedankt!

Marja

Ik weet het zo niet, beetje geblockt.. Waarschijnlijk een heel simpel antwoord.

Wanneer je echt alles eraf gehaald hebt en Windows opnieuw geïnstalleerd blijven dit soort problemen niet bestaan namelijk.

Ik wil je niet op een dwaalspoor zetten.

Probeer dit eens;
Download dit bestand naar je bureaublad: http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/oe_client.reg
Start je PC even opnieuw op en open verder geen programma's; open het vanaf je bureaublad en bevestig met JA op de vraag of je de gegevens in het register wilt toevoegen.

Laatst bewerkt:
Dankjewel, ik ga het zeker proberen.
Het is een computer bij iemand anders, dus ik moet eerst een afspraak maken...
maar ik wilde je alvast erg bedanken voor het meedenken.
Alleen al dat je noemt dat hij na de installatie van windows het niet meer zou moeten doen, geeft me ideeën om verder uit te proberen.
Ik laat nog weten hoe het verder ging.

Ben ontzettend blij
dat er een plek is om zo'n vraag neer te leggen.
Groeten!
Marja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan