Bij muteren word-document detecteren actief paginanummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjvk70

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Hoi Allen,

Wat ik graag zou willen is dat tijdens het muteren van een word-document gecheckt wordt of het actieve paginanummer wijzigt. Als het actieve paginanummer groter dan 1 is dient de topmargin voor deze en volgende pagina's te worden gewijzigd.

Het laatste is niet zo lastig, maar het lukt me niet om via VBA actief te checken op mutaties in het document en daarmee het paginanummer.

Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Groeten,
Gerard

Dag Gerard,

Volgens mij is het niet mogelijk om te reageren op wijzigen van een document. (Wel als het geopend en gesloten wordt).

Maar het effect kan ook op een andere manier worden bereikt.

Open een document. Ga naar Pagina instelling: Indeling: Eerste pagina afwijkend aanvinken.

Ga naar Beeld: Kop- en voettekst van de eerste pagina en druk zo vaak op Enter tot de gewenste afstand is bereikt.

Klaar is Kees. De overige pagina's staan steeds op de gewenste marge.

Als de marge van de overige pagina's groter moet zijn ten opzichte van de eerste pagina dan gaat het net andersom. Zet op de eerste pagina een 'Einde pagina'. Ga naar Beeld: Kop- en voettekst van de tweede pagina en druk zovaak op Enter tot de gewenste afstand is bereikt. En alweer Klaar is Kees.

Beste Axel,

Dank voor je reactie.

Wat je vermeld is inderdaad waar en deze optie ken ik. Echter, wat het lastig maakt is dat het een brief-template betreft dat initieel bestaat uit 1 pagina. Het is vooraf ook niet te voorspellen hoeveel pagina's het document gaat beslaan.
Vandaar de wens om tijdens het muteren van een document te checken of het actieve paginanummer groter is dan 1. Indien dit het geval is, dan kan ik on the fly de margins voor paginanummers anders dan 1 aanpassen.

Wat ik nog even wil nakijken, is of ik wijzigingen op het formfield (gebruik ik voor vrije invoer van de bodytekst van de brief) kan detecteren en dit wellicht kan gebruiken als trigger voor het zetten van margin-properties.

Vriendelijke groet,
Gerard van Kuijl

Dag Gerard,

Volgens mij is het niet mogelijk om te reageren op wijzigen van een document. (Wel als het geopend en gesloten wordt).

Maar het effect kan ook op een andere manier worden bereikt.

Open een document. Ga naar Pagina instelling: Indeling: Eerste pagina afwijkend aanvinken.

Ga naar Beeld: Kop- en voettekst van de eerste pagina en druk zo vaak op Enter tot de gewenste afstand is bereikt.

Klaar is Kees. De overige pagina's staan steeds op de gewenste marge.

Als de marge van de overige pagina's groter moet zijn ten opzichte van de eerste pagina dan gaat het net andersom. Zet op de eerste pagina een 'Einde pagina'. Ga naar Beeld: Kop- en voettekst van de tweede pagina en druk zovaak op Enter tot de gewenste afstand is bereikt. En alweer Klaar is Kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan