• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bij negatieve uitkomst 0 weergeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter bta
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bta

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Mijn vraag is de volgende:

Ik moet een aantal dienstjaren berekenen vanaf 1 januari 1999. Als iemand daarvoor in dienst is gekomen, is dat geen punt, die formule heb ik. Maar als iemand na 1-1-1999 in dienst is gekomen, wil ik dat de uitkomst wordt weergegeven als 0. Met welke formule is dit mogelijk?
Bedankt en gr. bta

Iets als:
Code:
=ALS(indienst>DATUM(1999;1;1);0;indienst)

dit is niet helemaal de formule die jij nodig hebt maar ik denk dat je er wel verder mee komt

=ALS($A1<DATUM(1999;1;1);WAAR;0)

Als de datum in A1 dus voor 1-1-1999 ligt moet hij jou formule gebruiken en anders 0 weergeven

ja.... dat zou kunnen, maar dit gaat gemakkelijker:

A1 = "verklik-cel" met datumwaarde 1-1-1999
B1 = datum indiensttreding

=ALS(B1>A1;0;DATUMVERSCHIL(B1;VANDAAG();"y"))

uitkomst is aantal jaren in dienst tot en met vandaag, met waarde 0 als indiensttreding na 1-1-1999

Laatst bewerkt:
als ik als datum indiensttreding ook 1-1-1999 gebruik, is de uitkomst 10, of doe ik iets niet helemaal goed:confused:

Ik had niks te doen alles zat in de goede richting :thumb:
Ook het antwoord op de vraag van Wigi is opgelost ( verklik cel 1-1-1999 naar 31-12-1998 gebracht )

Bijlagen

slimmerik... :p

Ik had als "verklikker" 1 januari genomen, maar die datum telt dan natuurlijk ook mee. :rolleyes: Eén dagje terugzetten lost het probleem dan op ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan