• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij openen en opslaan datum en gebruikersnaam plaatsen in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo.

Zie bijgevoegd testbestand. Deze sla ik op als sjabloon. Daarna wil ik graag bij het openen (dus een nieuw bestand) eenmalig een aanmaak datum en gebruikersnaam hebben ingevuld op E14 resp. E15. Daarna wanneer elke keer het nieuwe bestand (Gehele Workbook) ergens wordt aangepast de wijzigingsdatum en de gebruikersnaam op E16 en E17 wordt aangepast.

Als ik op het werkblad de programma code open en een controle met F8 geef dan ik ik wel data in de cellen anders niet.

Bijlagen

Plaats deze in de module van ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    If Range("E14") = vbNullString Then
        Range("E14") = Now()
        Range("E15") = Environ("username")
    End If
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    If Not ThisWorkbook.Saved Then
        Range("E16") = Now()
        Range("E17") = Environ("username")
    End If
End Sub

Dat gebeurt al automatisch in de bestandseigenschappen.

Bedankt voor de terugkoppeling.

Het werk op 1 ding na, dat is als ik het document opnieuw open en weer afsluit zonder een wijziging dank wordt wel de wijzigingsdatum en username aangepast. Deze moeten pas worden aangepast als er ook daadwerkelijk een wijziging is geweest in een cel op in van de tabbladen. Dit kan ik zelf niet vinden of oplossen. Alvast bedankt voor het verdere meedenken.

Dit kun je wel op de juiste manier in de eigenschappen terugzien, maar ik wil het graag direkt in beeld.

Dan moet je het bestand sluiten zonder op te slaan.

Ja bedankt, ik ben er al uit. Ik had het bestand gebruikt van emields. In dit bestand nu de macro vervangen door de code van AHulpje. Het werkt nu uitstekend! dankjewel allemaal.

Van opgelost naar bijna opgelost.

Probleem 1. Het test bestand werkte het goed, maar ik deze overzet naar het originele bestand komt ik het volgende tegen. Het originele bestand is een excel sjabloon(.xltm). Vanuit dit sjabloon open ik elke keer een nieuw bestand. (.xlsm) Wanneer ik vanuit de sjabloon een nieuw xlsm bestand aanmaak moet alleen de aanmaak datum en naam worden ingevuld. Dus geen wijzigingsdatum en naam. Pas wanneer laten dit nieuwe bestand wordt gewijzigd wel. Kan ik dit aanpassen?

2e probleem is dat wanneer ik het nieuwe bestand wil "opslaan als" krijg ik een foutmelding dat ik geen cel kan wijzigen in een beveiligd blad, terwijl ik in de macro wel eerst de beveiliging eraf haal. Wat gaat hier verkeerd? Zie bijlage

Ik kan geen .xltm toevoegen, dus het bestand in .xlsm als bijlage toegevoegd. Deze dient dan als eerst als .xltm opgeslagen te worden dan kom ik probleem 1 tegen.

Graag uw reactie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan