Bij opstart foutieve datum en uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

amateurpc

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2010
Berichten
32
Telkens wanneer ik mijn PC opstart wordt datum en uur ingesteld op 31/12/2001 en 23.02 u.
Bijgevolg werkt geen enkel programma en moet ik telkens de nieuwe tijd en datum instellen.
Hoe kan dit verholpen worden?
 
De klok is één van de dingen die het niet meer doet met een lege batterij (meestal 3 Volt knoopcel) daarna is het de vraag of de computer de Bios instellingen niet terugzet naar standaard waarden én of de computer nog starten wil.

Als het probleem niet te verhelpen is met de 2 centimeter knoopcel van Euro 0,50, zoals ook in fietscomputers en dergelijke, dan kan een hulpprogramma uitkomst bieden door bij opstarten en met een bepaalde tijdsinterval de klok gelijk te zetten via een tijdserver. Ik heb daarvoor wel eens TimeSync gebruikt. Windows kan ook gelijkstellen met tijdservers maar niet elke keer bij opstarten, tenminste niet dat ik weet. Ik heb Vista.
 
Kan iemand me helpen waar ik deze batterij kan vinden?
In bijlage vind je de achterkant van mijn pc (Akoya AIO PC P4010D)P9270001.jpg
 
Ik zie het ook niet en niets over te vinden. Wanneer het niet onder de twee andere componenten verborgen zit dan kan het waarschijnlijk niet verwisseld worden. Gebruik in dat geval het door mij aangeraden hulpprogramma en zet de tijd elke keer bij het opstarten automatisch gelijk.
 
Hallo

Medion is Duits , en je zult er dus zo goed als zeker weinig nuttige Nederlandstalige info over terug vinden.

Blijkbaar zit het b.i.o.s. batterijtje onder de tuner en dient het geheugen uitgebouwd te worden ....

Uiteraard dient het toestel dan wel te worden geopend.

Een b..o.s. batterij gaat gemiddeld zo'n 5 jaar mee ... is ook de reden dat deze niet eenvoudig toegangkelijk is.

"Inzwischen habe ich unter dem TV-Mudul die Möglichkeit gefunden, mit spitzen Fingern und nach Ausbau der Speicher die Batterie zu wechseln.
Das Problem ist damit gelöst!"

Link waar deze info te vinden is :

http://www.supportnet.de/t/2376458

Hier is het motherboard te koop , waarop duidelijk dit batterijtje te zien is ...

http://microdream.co.uk/pc-componen...p4020-d-motherboard-ms-4621.html#.VCbmxVeqKVg

Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan