bij opstarten blauwe puntjes -> beeld valt weg

• Onderwerp starter Onderwerp starter lenus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lenus

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hallo,

Sinds een week heb ik het probleem dat (soms) tijdens het opstarten, door het normale beeld heen blauwe puntjes over het hele scherm te zien zijn. Na het opstarten valt dan het beeld weg. De computer blijft aan, het scherm staat ook aan, maar er is geen beeld. Ik heb al van alles geprobeerd; een andere monitor, in de veilige modus de computer gescand met AVG-free, Malwarebytes en superantispyware. Systeemherstel gedaan en de hardware schoongemaakt. In de veilige modus doet de computer het prima.
Als ik in de veilge modus een antivirusscan heb gedaan start hij daarna weer normaal op (ook als tijdens het scannen geen problemen zijn gevonden).
Als ik een computerspelletje doe loopt hij op een gegeven moment ook vast.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn.
Het besturingssysteem is trouwens Windows XP

Groeten Heleen

1 Vraag: Hoe kan dit:
Jij typt: na het opstarten valt het beeld weg. Hoe wil je dan scannen en games spelen??

Klinkt eigenlijk als een te heet geworden graka of gewoon kapotte graka.

Als ik in de veilige modus een virusscan heb gedaan, dan start hij daarna weer normaal op. Kan ik dus ook weer een spelletje spelen (waarna hij weer vastloopt). Scannen doe ik dus in de veilige modus.
graka is neem ik aan de grafische kaart? Hoe kan ik checken of die te heet wordt?

Ja graka is grafische kaart. Hoe je dat kan checkeen weet ik zo gauw niet. Ik hoop dat er nog andere mensen reageren!
Maar heb je die blauwe puntjes ook na een nacht gewoon de pc uit laten staan? Als het dan nog is dan denk ik echt een kappotte grafische kaart...

Gisteren compu een hele tijd aan gehad EN games gespeeld. Geen enkel probleem, niet vastgelopen ofzo. Een uur later opnieuw computer opgestart en toen waren er weer blauwe puntjes en wegvallend scherm. In veilige modus weer een scan gedaan en daarna kon ik weer opstarten. Ik kan er geen touw aan vast knopen.
Heet worden van de grafische kaart lijkt me niet voor de hand liggend. Kapot zou kunnen, alhoewel de kaart pas een jaar oud is.

Gr Heleen

Het probleem bestaat nog steeds helaas. Kan iemand mij helpen?
Ik heb twee dagen zonder problemen gecomputerd. Tot gisteren het gedonder weer begon. Nu net waren er weer blauwe puntjes bij het opstarten , maar tot mijn grote verbazing viel het beeld niet weg deze keer. Zou het een virus kunnen zijn?
Help!!

Groetjes Heleen

Zoals ik in mijn eerste bericht al schreef heb ik gescand met Malwarebyte, superantispyware en AVG free.
Voor ik naar dat computerzaakje ga wil ik graag eerst weten wat hoogstwaarschijnlijk het probleem is. Dit om te voorkomen dat ik thuis kom met een nieuwe harde schijf en grafische kaart terwijl het probleem een virus was.:confused:
Ik hoop dat iemand nog een goed idee heeft?

Nee het is echt een typisch graka probleem. Grafische kaart dus lijkt mij;)

Het probleem bestaat dus nog steeds. Soms dagenlang niks aan de hand en vervolgens weer de ene vastloper na de andere (ook als we andere dingen doen dan spelletjes).

Vanmorgen wilde de compu helemaal niet opstarten. Ik kreeg de melding:
Kan niet opstarten want \windows\system32\config\system kan niet worden gevonden of is beschadigd. Met de windows xp CD-rom de boel weer herstelt en nu doet het t weer. Klinkt me niet als een graka probleem.

Gr Heleen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan