Bij opstarten direct BIOS in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

vhoogendoorn

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo allemaal,

Ik heb net voor het eerst in 2 jaar geprobeerd om mijn oude pc weer aan de praat te krijgen.
Het is een Pentium III met een 450 Mhz proccesor.
Tijdens het opstarten krijg ik het Gateway Logo in beeld, en vervolgens gaat hij direct naar de bios.
Als ik vervolgens wat dingen aanpas in de bios en dan save, vraagt hij om opnieuw op te starten.
Als dit gebeurd is krijg ik wederom het Gateway Logo in beeld, en direct weer de bios, alle veranderingen zijn niet opgeslagen.
Waar zou dit aan kunnen liggen en hoe is dit op te lossen?

Bedankt alvast,

Vincent

dit kan door een defecte bios chip of softwaren komen of de instellingen zijn verkeerd,
deze dienen dan eerst corect in gesteld te worden voor het systeem verder zijn werk doet

Omdat het apparaat 2 jaar stil heeft gestaan zou het me niet verbazen dat de batterij op het moederbord 'op' is.

Vervang die, en probeer dan opnieuw instellingen op te slaan.

Tijs.

Omdat het apparaat 2 jaar stil heeft gestaan zou het me niet verbazen dat de batterij op het moederbord 'op' is.

Vervang die, en probeer dan opnieuw instellingen op te slaan.

Tijs.

Heb al 3 verschillende batterijen geprobeerd waarvan ik zeker weet dat deze zijn opgeladen omdat hij wel in een andere pc werkt.

Het lijkt me niet dat de bios chip kapot is want aan het begin van de dag gisteren starte ik hem op en toen werkte het wel, toen ik vervolgens wat pci kaarten in me mobo deed begon dit probleem.

Nu heb ik alles op me mobo kaal bhalve me videokaart, en hij geeft nog steeds het probleem.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want ik sla dan de instellingen op in de bios, dan moet ik opnieuw opstarten en dan kom ik direct weer in de bios waarvan de instellingen niet zijn opgeslagen.

BTW, je kan toch de bios software updaten, dit gaat zeker via een floppy?

Groeten Vincent,

Bedankt voor de tips

Laatst bewerkt:
Probleem is opgelost,
Jumper op mobo zat niet goed, stom dat ik daar niet als eerst aan dacht.

Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan