bij opstarten eerst nijn naam aanklikken hoeft niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
We hebben een computer die we direct willen opstarten zonder op een naam te hoeven klikken.

Nu zien we eerst een naam waar we op moeten klikken voordat de computer verder opstart.
He kunnen we dit voorkomen?

Ga naar Configuratiescherm/Gebruikersaccounts. Kijk bij "gebruikers zich aan -en - afmelden", iets in die geest. Als het goed is, kun je dan dat uitschakelen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ga naar START>UITVOEREN> 'control userpasswords2' intikken zonder ', dan vinkje weghalen bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord...., dan nog één keer je huidige wachtwoord intikken, klaar

:confused: Maar het is ook zo, ... dat ALS meerdere account's of gebruikers in betreffende PC ingesteld zijn dan, moet je wel keuze maken bij wie je opstarten wil ...;):)

We zien - dan vinkje weghalen bij Gebruikers moeten een etc- niet staan. Start nu op en vraagt klassiek wachtwoord.

We willen de computer voor iedereen gelijk laten opstarten, dus niet erst ergens op klikken of wachtwoord invullen
Alvast bedankt

Hoi,

Ga naar START>UITVOEREN> 'control userpasswords2' intikken zonder ', dan vinkje weghalen bij Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord...., dan nog één keer je huidige wachtwoord intikken, klaar

dit krijg ik te zien. zie bijlage Windows xP

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Klik het vinkje weg bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven" dan zal het in één keer doorstarten moeten lukken.

Laatst bewerkt:
kan nu helemaal niet meer opstarten

Tik dit op andere computer.

Na vinkje weggehaald te hebben op laptop Windows XP kan ik helemaal NIET meer opstarten.

Krijg nu bericht voor opstarten:

administrator

KAN NIET MEER AANMELDEN VANWEGE ACCOUNTBEVEILIGING.

PS heb nooit wachtwoord ingevoerd.

Wat nu????

Hoi,
dat had je ook niet moeten doen voor het adminaccount maar voor de gebruikers. :o

moeilijk

Klik het vinkje weg bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven" dan zal het in één keer doorstarten moeten lukken.

Dit is wel erg moeilijk voor mij. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Wel met eigen naam,maar niet als aministrator

Hoi,
dat had je ook niet moeten doen voor het adminaccount maar voor de gebruikers. :o

Ben nu via veilige modus zover gekomen dat ik de computer wel gewoon kan opstarten,echter alleen op mijn eigen naam,maar NIET ALS ADMINISTATOR.
Heb ook nooit een wachtwoord daarvoor ingevoerd

Hoe kom ik nu als administater in mijn computer?

Je hebt onder je eigen naam geen administratorrechten begrijp ik?
Probeer het volgende: ga in de veilige modus naar alle programma's>bureau-accessooires>opdrachtprompt>rechtsklik>uitvoeren als administrator en typ achter de prompt
NET USER ADMINISTRATOR ⁄ACTIVE:YES (let op de spatie voor de slash)
enter
Als je geluk hebt wordt het administratoraccount geactiveerd.
Pas evt. voorlopig je rechten aan voor je standaard account door er een adminaccount van te maken zonder w.w.

Laatst bewerkt:
NET USER ADMINISTRATOR ⁄ACTIVE:YES

Ok, & dan de juiste:

net user Administrator /active:yes

De naam achter user is hoofdlettergevoelig & dient tussen apostrofes, aanhalingstekens, gezet te worden indien er spaties of andere vreemde tekens in voor komen.

;)

Ja ik had die hoofdletters moeten weghalen. :o Zal het veranderen in m'n template. :P

weet wachtwoord administrator niet

ZIE BIJLAGE:
Ik weet het wachtwoord van de administrator niet. Mischien dat de installeur van Widows op mjn computer er een wachtwoord op heeft gezet(?)

Bijlagen

Probeer eens admin of administrator of het merk of serienr. v.d. pc.
Anders de tip van @dorado uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan