Bij opstarten eventjes lawaai

• Onderwerp starter Onderwerp starter siebren
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

siebren

Heb mijn pc nu een jaar. Tot nu toe alleen problemen gehad met de videokaart. (drie keer teruggestuurd na reparatie, toen zelf maar een nieuwe gekocht.)

Maar sinds twee weken maakt ie bij opstarten een herrie als zou hij gaan opstijgen, als windows helemaal geladen is dan houdt het weer op. Verder ook geen enkel probleem. Soms gebeurt het ook wel eens een dag niet....

Maar sinds drie dagen wel elke dag en het wordt volgens mij erger. Zit dan ook te loeren door het plexiglas tijdens het opstarten, maar zie niks bijzonder aan de vennen of zo. Is ook moeilijk te bepalen waar het geluid nu vandaan komt. Zou misschien ook een harde schijf kunnen zijn..... Maar heb na het opstarten eigenlijk nooit problemen. :(

Betreft het een metaalachtige pingel dan mogelijk je hd bezig te overlijden.

Een hoog zoemend of brommend geluid zou op de voeding kunnen duiden maar dat zou je volgens mij dan constant moeten horen en dat is bij jou niet het geval.

Omschrijf het geluid eens?

Het is eerder een zoemend/brommend geluid.
Een klein beetje alsof er een vliegtuig opstijgt......
Maar zodra Windows helemaal geladen is dan zwakt het weer af tot nul. En zolang de pc dan aanstaat is er geen enkel probleem.

Begin zelf nu ook te vermoeden dat het toch iets me voeding zal zijn..Want het lijkt me niet dat het de harde schijf is. En wat betreft de cpu-koeler(ven) lijkt het me wat teveel geluid.
Maar inderdaad vreemd dat het niet constant is.

Het kan wel eens zo zijn,dat de voeding het maximale moet leveren tijdens het opstarten. Eenmaal opgestart is dit niet meer het geval. Als het verder geen problemen opleverd dan lekker zo laten.
;)

Het kan eventueel wel een koelings fan zijn.
Die kan in onbalance zijn, als deze warmer wordt is het geluid over.

CITAAT± Het is eerder een zoemend/brommend geluid.
Een klein beetje alsof er een vliegtuig opstijgt......
CITAAT±

Ik denk eerder dat het de CDRom of DVDRom is, die de herrie maakt.

poetsie

Hallo

Vermoed , gezien de omschrijving , dat dit de een of andere ventilator die stroef loopt hoor ....

Door opwarming , wrijving , loopt het smeervet uiteindelijk terug op zijn plaats , waardoor de herrie terug langzaam afneemt .

Het even mechanisch blokkeren v/d ventilatoren lijkt mij de meest evidente wijze van opsporen , maar je kunt ook even de systeemkast openen ....

Het deftig smeren van dergelijke ventilatoren heb ik reeds ettelijke malen gepost , dus wil ik niet in herhaling vallen ....

Peter

Sinds een dag of 4 heb ik geen problemen meer.
Heb de systeemkast maar eens geopend. En gecheckt of er soms speling was met het bewegen van de koeling-fans. Kon niks afwijkkends ontdekken.
Heb de kast weer dichtgemaakt. En nu dus al enige dagen een stille computer bij opstarten......:)
Ben daar wel blij om. In ieder geval bedankt voor al jullie reakties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan