bij opstarten XP wordt er steeds gevraagd F1 in te drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerkluns

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2003
Hallo, Ik heb laatst windows XP opnieuw geinstalleerd.
Het werkt allemaal goed behalve dan dat er tijdens het opstarten gevraagd wordt om de toets F1 in te drukken. Weet iemand waarom dit gevraagd wordt en hoe ik dit kan veranderen.
Alvast bedankt.

interessant om te weten (voor een eventuele oplossing) is WAT er gebeurt als je die F1 niet indrukt...............?

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik niet zo snel kan reageren. De computer is van mijn broertje en ik woon niet meer thuis. Ik moet dus alles via mijn broertje te weten komen.

Als hij de computer aanzet krijgt hij de volgende melding :

SATA primair drive O not found.
Press F1 to continu.

Na het indrukken van F1 start Windows XP gewoon op.

Weet u misschien wat er aan de hand kan zijn?

grote kans

helaas er bestaat een grote kans dat je harde schijf het gaat begeven,dus gauw saven die data van je

Is hier niks aan te doen? De harde schijf is nog geen half jaar oud. Kan het niet aan biosinstellingen liggen het was eerst een netwerk computer. De jumper staat op cs anders doet ie het niet

Hoe heb je WinXP geinstalleert?
Eerst op F6 geklikt om de SATA-driver vanaf floppy te laten installeren tijdens de setup?

Het lijkt me dat je schijf niet zou oud is, als het een SATA schijf is.
Is het geen SATA schijf en je schijf zit op een gewone IDE-controller, kan je kijken in het Bios of je de SATA-controller kan uitschakelen.

Mijn broertje heeft XP geinstalleerd. Ik kon hier helaas niet bijzijn.
Ik weet haast zeker dat hij niet op F6 heeft gedrukt en dus niet de drivers voor de ATA schijf geinstalleerd heeft.
Het is een ATA schijf ik heb het net uitgezocht. Kan ik de drivers van deze hardeschijf ook nadat ik XP heb geinstalleerd installeren?

Grote kans dat het fout aangesloten zit of dat er een bios instelling verkeerd staat.
De bios komt met die melding omdat er geen SATA HDD gevonden wordt, dat kan komen doordat er geen SATA hdd aangesloten zit op de sata aansluiting of omdat er in de bios aangegeven wordt dat er b.v. als first bootdevice een SATA hdd moet zijn terwijl deze er niet is. Dus is het zaak eerst het één en ander na te kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan