bij opstarten zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

francisca0604

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2009
Ik heb een Acer Aspire van 5 jaar oud, met opstarten een bijna zwart scherm, alle lampjes werken en start gewoon op, op de tv via een kabel werkt hij normaal
FN en F8 geprobeerd helpt niet.
Zou het alleen het beeldscherm zijn een lampje of zo, zou het helpen om naar de fabrieksinstellingen terug te zetten of heeft dit geen zin.
Kan je zo'n lampje zelf vervangen?Of is het misschien iets anders?

gr.Francisca

Begrijp ik het goed dat als u een externe beeldscherm er aan koppelt (dat kan ook een TV zijn) dan verschijnt er op dat externe scherm wel gewoon beeld?
Als dat zo is, dan is het probleem waarschijnlijk het laptop scherm zelf, of de kabel tussen het scherm(deksel) en de laptop.
Dat is in principe te vervangen. Zo'n kabeltje is niet zo duur, maar een beeldscherm komt al gauw aan de 100 euro of meer.
Voor een 5 jaar oude laptop zou ik niet meer zo veel geld uitgeven, daar na 5 jaar er meer gebreken verwacht kunnen worden.

Lijkt mij de backlight indien als je er met een lamp op schijnt en meer kunt zien.

Ja hij werk helemaal goed op de tv, ik dacht ook als het een klein iets is , is dat dan niet zelf te doen, ik zie geen kabeltje zitten tussen het scherm of de laptop
of zit dat van binnen?

En zo'n backlightlamp is dat zelf te vervangen?

gr.Francisca

Die rubberen stootdopjes even lospeuteren die naast het scherm zitten, meestal 4, erachter zitten schroeven, losschroeven met de juiste/passende schroevendraaier, meestal philips kruiskop nr.0, kun je de rand losmaken.

Indien de backlight in het scherm/display zelf zit wordt het lastiger demonteren, zou dat zelf niet doen.

zwart scherm

Zou het de converter kunnen zijn? ik hem hem opengemaakt en gevonden , maar rechts en links zitten er kabeltjes aan.
lijkt wel of de linker vast zit gemaakt of zou dit erop gelijmd zijn? die andere krijg ik er ook niet uit ,nog niet zo gemakkelijk!
Die kabeltjes moeter er zeker allebei vanaf? Maar hoe???

Gr.Francisca

Indien de inverter heb je bij mijn weten helemaal geen beeld.
En waar zitten die kabeltjes aan? inverter of backlight?

Meestal is dat spul om de boel te verzegelen zodat het niet los kan gaan.

zwart scherm

Ik had ergens gelezen dat het linkerkabeltje van de backlight is en de rechter?

ze kunnen toch nooit echt vastzitten die converter is toch origineel zonder kabeltjes?

Het zal wel geen kabeltje zijn die stuk is want hij staat altijd open!

Ik zou het kunnen proberen een nieuwe converter erin als ik die kabeltjes los krijg, hopelijk is het niet the backlight, want dat is mij te ingewikkeld.

gr.Francisca

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan