Bij plaatsen AP andere LANs dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik gebruik een Draytek 2200E router en als ik op een van de uitgangen een klein WIFI AccesPointje plaats, dan kan ik met de pc's aan de andere uitgangen niet meer internetten ("kan pagina niet vinden"). De PC's geven wel aan verbonden te zijn.

Het (of De?) AccesPoint is een AP WL-330g van Asus. Dat werkt dan dus wel prima.

Enig idee wat er gebeurd als ik dat AP-tje aansluit??

Heb je al geprobeerd de DHCP van de Draytek uit te schakelen en alle pc's een vast ip toe te wijzen?

r.vink zei:
Heb je al geprobeerd de DHCP van de Draytek uit te schakelen en alle pc's een vast ip toe te wijzen?

Nee, maar dat vind ik zo'n gedoe: telkens als er een gast komt met z'n laptop moet ik weer een ip toevoegen.

Maar weet je ook of het daar aan ligt? Wat is er bij mij aan de hand?

Nee ik begrijp dat, dat een gedoe is...Hoewel.
Maar goed het gaat even hier om:
Zorg eerst weer dat je een pc aan de praat hebt via de router zonder ap aangesloten.
Sluit dan je pc af en zet je ap aan de Draytek.
Heeft je accespoint wel een ip toegewezen gekregen van de Draytek wireless setting utility de tab Advanced) zo ja matched het verkregen ip met de default gateway? Staat het subnetmask correct (255.255.255.0) Geen ip start dan de router eens opnieuw op en kijk of je dan wel een ip hebt. Is dit niet het geval Configureer dan je router eens zonder dhcp en stel op het ap handmatig het ip/subnet en de default gateway in. Probeer dan of je, je laptop en/of andere pc's wel aan de praat krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan