• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij printen excel in pdf wordt getal een ##

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizo83

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2014
Ik heb iets bijzonders waar ik niet uit kom. Het vervelende is dat ik niet een voorbeeld kan geven, want het gaat om een specifiek geval waarbij ik altijd gegevens vrij geef. Wellicht kent iemand het probleem en is het makkelijk op te lossen.

Wat heb ik:
- Een Excel file met macro
- 4 cellen met een getal waarde met 1 decimaal (100,0)
- 2 cellen met een tijdswaarde geformuleerd als: 00:00,0

De cellen zijn twee cellen breed en 2 van de 6 zijn 2 cellen hoog. In de file staan er meer getallen in dit format waar er geen probleem is.

De getallen worden bij het printen in Pdf (op papier weet ik het niet) of opslaan als pdf een rij ####### (volledig gevulde cel).

De getallen zijn in excel normaal weergegeven en de cellen zijn breed en hoog genoeg.

Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt!

Ik denk toch dat je cellen te smal zijn; heb je al eens geprobeerd met bredere kolommen?

Oke, Shame:confused::o ... Het heeft geholpen.

Maar, hoe kan het dan dat in excel dit niet zo staat weergegeven?

Bijzonder bedankt!

Kan mogelijk te maken hebben met het lettertype dat vervangen wordt door een andere bij het afdrukken naar PDF.
Ook al geprobeerd om vanuit Excel zelf een PDF op te slaan, dus via Bestand -> Exporteren -> PDF of XPS maken ??

Tijs.

Ja! Het fenomeen is bij beide gevallen.

Kan het mogelijk te maken hebben met verschillende versie van excel waarin de bestanden zijn opgeslagen? Een variant wordt geopend in Excel voor Mac bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan