Bij resulutie hoger dan 1280 word het beeld regelmatig kort zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

djsiewart

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2013
Hallo,

Laatst heb ik mijn asus hd6970 geinstaleerd. Maar nu als ik mijn resulutie hoger zet dan 1280 dan word het beeld regelmatig heel kort zwart. Ik heb een HP LP2475w Scherm erop en aangelsoten met displayport

Hoe kan ik der resolutie weer op full HD (1920-1200) hebben zonder dat het beeld regelmatig kort zwart word.

Gr, Siewart

Hierbij nog een video: http://youtu.be/AqyaKAZ4Q3A

Laatst bewerkt:
Je moet precies de juiste resolutie instellen en ook de aanbevolen verversingsfrequentie voor de monitor. Het aantal kleuren niet te hoog dus 32 bit is voldoende maar op 24 bits zou de grafische kaart het wel eens beter kunnen doen. Als dat beter werkt dan heb je een probleem met prestaties. Wanneer het knipperen op bepaalde momenten aanhoudt dan kan je het beste de monitor even uit doen en weer aan zetten. Soms liggen kabels verkeerd maar het kan zijn dat de monitor moeilijk signaal krijgt en dus gewoon niet goed is.

Dat heb ik gedaan, maar het probleem is nog niet opgelost. Op een of andere manier lijkt het wel of de displayport niet goed is geconfigureerd en anders de videokaart zelf. Maar ik heb geen idee hoe je zoiets kan oplossen of alles wel weer goed te configureren.

Er zijn problemen geweest met de drivers bij introductie, probeer die van ATI: ATI CCC en de allerlaatste driver van Asus. Vertrouw niet op de meegeleverde CDRom. Wanneer dit niet helpt, dan ook het stuurprogramma van de monitor installeren. Ik zou ook nogmaals controleren de systeemvereisten van deze kaart en de beschikbare voeding en/of aanwezige stekkers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan