Bij rip CD/DVD wordt computer traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElandeR

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Hallo,

Ik heb eigenlijk al een hele tijd een probleem met mijn cd/dvd-brander, namelijk wanneer ik een cd/dvd brandt, wordt de computer enorm traag. Het is niet meer mogelijk om filmpjes op bijv. youtube te zien (beeld/geluid schokt enorm). Komt dit doordat het rippen zoveel geheugen in neemt? En wat zou hier dan een oplossing voor zijn?

Alvast bedankt

Hallo,

Ik heb eigenlijk al een hele tijd een probleem met mijn cd/dvd-brander, namelijk wanneer ik een cd/dvd brandt, wordt de computer enorm traag. Het is niet meer mogelijk om filmpjes op bijv. youtube te zien (beeld/geluid schokt enorm). Komt dit doordat het rippen zoveel geheugen in neemt? En wat zou hier dan een oplossing voor zijn?

Alvast bedankt

hallo hoeveel ram heb je ?

1 GB werkgeheugen maar er is toch nog wel zo'n 350.000 kb beschikbaar...

Express Burn, maar in de loop van de tijd heb ik al diverse programma's gebruikt. Bij al deze programma's blijft de computer schokken als ik rip.

Het ligt dus niet aan het rip-programma..
Ik werkt overigens met XP

kijk eens bij taakbeheer
hoeveel %cpu je gebruikt tijden het branden
en bij de processen de aantal processen en eventuele uitschieters van geheugen gebruik

@joey: CPU gaat heel vaak 5 % naar 50 %: er zijn dus enorm veel pieken

ik werk met gewoon een enkele van 3.06hz en ook 1gig werkgeheugen
en trek het makkelijk hier

whua als hij daar blijft dan val reuze mee
hoeveel processen draait er en zijn er veel die veel geheugen in beslag nemen?

vaak zijn er veel veel progammas die automatish opstarten als je je pc aan zet
en die blijven op de achtergrond meedraaien bij de progamma windows defender zit
een functie software explorer progammas die je nie altijd gerbuitk maar wel opstart kun je daarmee uitschakelen scheelt een hoop in de snelheid

Ik heb nu eindelijk ontdekt dat het ligt aan het feit dat de IDE controller ingesteld staat op de PIO-Modus. Dit hoort DMA te zijn. Ik heb al veel dingen geprobeerd om dit te veranderen, maar dit lukt tot op heden niet.

Opgelost: na een nieuwe BIOS driver geinstalleerd te hebben voor mijn Jmicron JMB36X, werkt mijn DVD speler met DMA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan