• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij samengevoegde cellen tekst als hekjes afgebeeld, wat je ook doet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roemelingd

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
In Excel heb ik het volgende probleem:
Ik heb een aantal cellen samengevoegd, zowel van verticaal als horizontaal.
Deze cellen staat tekst in.
Alle benodigde opmaakopties staan ingesteld, zoals Terugloop van tekst bij Celeigenschappen.
Wat je ook doet, dus ook breed maken van de cel, de hekjes blijven staan.
In de formulebalk bovenin is de tekst wel te lezen.
Je kunt de tekst overhalen naar een gewone enkele cel, de tekst dan uit de samengevoegde cellen verwijderen en weer stuk voor stuk de tekst in kopiëren.
Wie weet hoe dit op te lossen is?
Is dit een bug?

Alvast bedankt!

Die hekjes of vierkantjes zijn het gevolg van een harde return of wel het gebruik van Alt+Enter tijdens het typen.
Alleen het instellen van Terugloop is voldoende.
En met het aanpassen van kolombreedte en rijhoogte maak je het geheel netjes.

PS. Jan, maak je voorbeeld nog even zichtbaar.

Alt+Enter geeft bij mij geen ####.
Als roemelingd een voorbeeldje toe kan voegen zien we misschien iets bij de celeigenschappen.
Luc, voorbeeldje moet dus van roemelingd komen.

Terugloop en breedte van de kolommen

Is allemaal al uitgeprobeerd. Alle formats zijn toegepast, waardoor het mogelijkerwijs zou kunnen worden verholpen. Het is iets wat juist alleen bij samengevoegde cellen zich voordoet. Voorbeeld heb ik alleen als screenshot, de gebruiker heeft het document helaas nog niet aan mij toegestuurd,
Ik heb wel het gevoel dat dit zich vooral bij macro-ge-oriënteerde documenten voordoet. Maar er is niets in de celeigenschappen of breedten van kolommen in te stellen waardoor het probleem zich opheft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan