bij slaapstand gelijk weer wakker worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

smurrie

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn slaapstand. Als ik op slaapstand klik, wordt alles in pauze gezet, gaat de pc in slaapstand, en wordt direct weer wakker. Ik dacht dit op te lossen door vista opnieuw te installeren. En inderdaad, toen zag ik bij start (en dan het pijltje) sluimerstand staan. Maar toen ging ik al mijn programma's installeren en updates etc. Nu werkt hij nog steeds niet en is alles hetzelfde als eerst.
Wie kan mij helpen?
ps. ik heb windows vista home basic

Zou het niet kunnen dat bij een harwareapparaat "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen" staat aangevinkt. Dit komt vaak voor bij netwerkadapters enzo.

Je vindt deze instelling door rechts te klikken op "Deze computer" > Eigenschappen > Apparaatbeheer (linkerkolom)
Dan kun je rechts klikken op een apparaat en Eigenschappen kiezen. Hier kies je voor de tab Energiebeheer en kijk je of het bovenste vinkje niet aanstaat. (zie afbeelding)

Het mag natuurlijk wel aanstaan voor een muis en toetsenbord.

Mvg

Sam

Bijlagen

• eigenschappen.gif
    eigenschappen.gif
    24 KB · Weergaven: 135
Ik heb het nagekeken, en dit is niet het geval. Hij staat alleen aangevinkt bij toetsenborden en muizen.

Kijk eens bij de instellingen van Netwerkadapter geavanceerd. Misschien staat hier iets verkeerd.

Heb het op disabled gezet.
Als ik nu op slaapstand klik krijg ik die stand waarin alles opgeslagen wordt, en de computer gaat na een tijdje uit. Als ik hem dan weer aan zet staat er windows hervatten, en dat duurt weer een poos. Ik had toen ik mijn computer net gekocht had een stand, en als je die aanklikte werd het scherm zwart, ging de computer direct uit, en als je hem dan weer aan zette was hij na 5 seconden weer klaar voor gebruik. Hoe heet die stand en hoe krijg ik hem weer terug? Was dat de hybride slaapstand?

Het oorspronkelijke probleem is dus opgelost.

Ik dacht dat de slaapstand in Vista het zelfde is als de sluimerstand in Xp. Bij mij blijft in de slaapstand een lampje branden. Wat jij beschrijft is de slaapstand in Xp of gaat het soms om een laptop en kun je kiezen uit sluimerstand en slaapstand. Kijk eens in energiebeheer wat je daar kunt instellen.

Ja, het oorspronkelijke probleem is opgelost, maar ik zou graag mijn oude stand terug hebben. Die was zonder dat windows echt hervat moet worden. Volgens mij de hybride slaapstand. Die heb ik echter aanstaan bij energiebeheer. Wat nu?

die had ik gevonden, eerste hit op google;)
En volgens mij is het dus de hybride. Maar die staat al aan en er verandert niks.
Iemand anders die wel hybrid sleep heeft?

Als het enige tijd kost om weer te starten, moet de data blijkbaar van de harde schijf geladen worden. Dat gebeurt bij sluimerstand. Bij hybride slappstand gebeurt dat alleen als de stroom wordt uitgeschakeld.

Dan bedoel ik inderdaad die stand. Ik zal even verder kijken hoe ik die kan activeren. Bedankt:thumb:

hier staat de oplossing hoe je die "hybride slaapstand" terug kan activeren.

Sluimerstand is de nederlandse term voor deze optie ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan