Bij start Windows11 melding "Toepassing niet gevonden"

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Wanneer mijn Windows11 wordt opgestart en het bureaublad verschijnt komt er een melding "Toepassing niet gevonden" Boven de melding wordt nog "explorer.exe" weergegeven. Sindsdien merk ik ook dat Explorer wat trager reageert wanneer je het wil opstarten.

Wat zou dit kunnen zijn?

Kijk eens in taakbeheer en opstarten of er iets bijstaat over een bestand en verkenner.

Gebruik eens een register cleaner. Dat verwijdert alle onjuiste regels en doelen die ongeldig zijn. Het kunnen er honderden tekortkomingen zijn. In het programma CCleaner zit een register cleaner maar op Internet zijn er ook verschillende te vinden.

Een backup is aan te raden en daarin voorziet een register cleaner meestal. Een backup staat eveneens in een systeem herstelpunt. Na opruimen kan zo een programma het register ook comprimeren.

De gevonden tekortkomingen kan u per categorie bekijken.

Een ander idee is dat u de logboeken van Windows raadpleegt, op het tijdstip dat de fout opgetreden is. Type daarvoor "Logboeken" bij Zoeken.

SFC geeft aan dat er geen problemen zijn. DISM heb ik dus verder niet gebruikt.
Bij Opstarten staat explorer.exe vermeld. Ik zie daar verder geen bestandsnaam bij staan. Explorer.exe in de map Windows heeft als datum 14 maart.

Kan ik de regel waar explorer.exe staat verwijderen?

In "opstarten" hoeven ipp alleen zaken te staan voor drivers, het anti virus en de eventuele back-up tool, de rest kan gewoon weg, of je hebt er zelf iets bij laten staan, dat kan.

Kan ik de regel waar explorer.exe staat verwijderen? Ik geef de voorkeur aan > Uitschakelen als die optie aanwezig is. Plaats eens een screenshot van de error.

Ik heb Explorer inderdaad uitgeschakeld. Daarna opnieuw opgestart waarna probleemmelding niet meer is verschenen. Mocht ik merken dat een specifiek programma niet meer opstart (was nu niet het geval) dan merk ik vanzelf waarom mogelijk Explorer daar toch in het rijtje heeft gestaan.

Dank voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan