Bij starten PC komt er een generic host process for win32 services fout!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ro.comp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Berichten
2
Hee !

Ik heb een probleem :(

Sinds een week komt er na het opstarten van mn computer een foutmelding in beeld:

generic host process for win32 services!

Ik heb op het internet gezocht wat het is! ik denk nu het een virus kan zijn of een fout in het service pack 2 van windows xp.

Virus kan het niet zijn, ik heb met 3 verschillende virus scanners geprobeerd iets te vinden... maar niks! Ook online virus scanners!

Een hotfix van microsoft deed ook niks!!

Sinds dit probleem, zijn er rare dingen: mail doet het niet goed en mn geluid van santa cruz doet ook niks meer !!

HELP.....

Dit is de handtekening van de fout!

szAppName : svchost.exe szAppVer : 5.1.2600.2180 szModName : advpack.dll
szModVer : 6.0.2900.2180 offset : 00005650


Dit is de hijackthis

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:44:36, on 30-9-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)



Mijn fouten logboek

Applicatio n Error Vastgelopen toepassing: svchost.exe, versie: 5.1.2600.2180, vastgelopen module: advpack.dll, versie: 6.0.2900.2180, vastgelopen op: 0x00005650.

Weet iemand hoe je dit moet oplossen ?

Rogier
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kamp met hetzelfde probleem als de topicstarter.
Heeft hij zijn probleem al op kunnen lossen (topic is al oud?)

De foutmelding komt niet bij elke opstart, maar zo af en toe eens.
 
drie keer is scheepsrecht

Ik ben er ook van af maar ging in drie stappen (ik kreeg het bericht drie keer bij het opstarten):

allereerst de oplossing van cpmudde gebruikt (dank!): http://swigartconsulting.blogs.com/t...s_update_.html. Ik was één medling kwijt maar kreeg het nog twee keer bij het opstarten.

daarna de oplossing van HP gebruikt (ik heb een HP-printer): http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c00273968
Niet de eerste optie (alle software opnieuw via web installeren) gebruikt, maar tweede. Nu nog maar één melding bij het opnieuw opstarten.

Daarna automatische opstarten van Winpatrol verwijdert (gebruik ik nu handmatig) en voila; hij start nu zonder meldingen op. probleem verholpen.

theo
 
Omdat dit topic ondertussen al een aantal jaren oud is en er een aantal oplossingen zijn gegeven zet ik er een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan