bij status netwerkkaart tcp/ip alles "niet beschikbaar"

Status
Niet open voor verdere reacties.

dr_Snuggels

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Bij mijn laptop staat achter alles in het tabblad ondersteuning bij status van de netwerkkaart "niet beschikbaar". Voordat ik de netwerkkaart opnieuw had geinstalleerd sond achter alles "0.0.0.0" en kon hierom ook geen verbinding krijgen met mijn netwerk.
Wie weet wat hier mis is ????:cool: :confused:

Heb je wel een DHCP server in je netwerk (als je die al hebt)? Een dhcp server deelt IP-adressen uit. Veel routertjes hebben een DHCP server.

Indien je DHCP server wel aanstaat, geef dan in een dos-venster het commando: ipconfig /renew

Start hierna je pc opnieuw op.

Dennis.

Ik heb een dhcp server en die geeft andere pc's ook keurig een ip adres, daar ligt het dus niet aan.
Dat ipconfig /renew werkt ook niet en als ik de LAN kabel eruit haal geeft de pc ook wel aan dat de netwerkkabel niet meer is aangesloten.
Als ik echter de pc opstart dan is hij ook constant ergens mee bezig en kan ik nergens op klikken als ik dan een svchost.exe uitzet bij de processen dan doet hij het wel weer goed. Dit is een lokale service zegt hij, maar er staan wel 4 van die svchost.exe en kan weet niet wat voor proces hij mee bezig is...:8-0: :confused: :8-0: ;)

Ja, ipconfig /renew wordt natuurlijk eerst door ipconfig /release voorafgegaan, maar dat had je natuurlijk ook al gedaan, vandaar al die nulletjes.

Staat de TCP/IP eigenschappen van je netwerkkaart ook op "Automatisch een IP-adres laten toewijzen"? en staat er misschien ook een geel uitroeptekentje bij apparaatenbeheer van je netwerkkaart?, dit ten teken dat je netwerkkaart niet goed functioneert.

Dennis.

In apparaatbeheer staat alles goed geinstalleerd, zonder conflicten.....
Maar is het op een of andere manier ook mogelijk om de tcp/ip van windows opnieuw te installeren. Ik denk namelijk dat daar iets mee aan de hand is....
Alhoewel ik gisteren winxp er ook al een keer overeen heb geinstalleerd...

Er heeft hier ooit iemand een link gegeven voor het herstellen v.e. niet goed functioneren TCP/IP gegeven, heb zojuist geprobeerd naar die link te zoeken maar kon het helaas niet vinden.

Maar als je XP al een keer eroverheen geïnstalleerd hebt, dan moet volgens mij TCP/IP weer als vanouds gaan werken.

Dennis.

Kun je je netwerkkaart misschien niet in een andere slot proberen te doen? (als je tenminste nog een andere vrije slot hebt)

Misschien wel tegenstrijdig van mij, omdat apparaatbeheer geen conflicten geeft. Het is het proberen waard, of niet?

Dennis.

Nee helaas kan dat niet, want het is een geintegreerde netwerkkaart.....
Als ik bij software windows onderdelen toevoegen of verwijderen de tcp/ip verwijder en dan weer installeer geeft hij ook een foutmelding dat hij meer tijd nodig had en stopt dan met installeren.......echter ik heb nu niet meer "niet beschikbaar"erachter staan, maar "0.0.0.0" bij status echter als ik op vernieuwen klik komt er nog steeds niets....:8-0: :mad: :mad: :mad: :8-0:

svchost.exe start verschillende onderdelen op, om te kijken welke dat het zijn kan je deze in het dos venster zien dmv het commando Tasklist /svc
Een firewall wil wel eens de boosdoender zijn.

groetjes speedtouch

Geplaatst door dr_Snuggels
Nee helaas kan dat niet, want het is een geintegreerde netwerkkaart.........:8-0: :mad: :mad: :mad: :8-0:
O, een onboard netwerkkaart. Kan vaak aan de drivers liggen, je hebt daarvoor de juiste drivers niet meer.

Heb inmiddels de link gevonden. Heb zelf dat programma nog nooit eerder gebruikt, omdat ik een dergelijk probleem nog nooit eerder gehad. Je kunt het programma even uitproberen, misschien los je daarmee het probleem wel op.

Dennis.

Op wat voor manier verbind je de laptop met je netwerk? Gebruik je niet per ongeluk een crosskabel of de uplinkpoort van je switch/hub?

Dennis netwerk doet het weer dankzij het progje van jouw link thanxx :thumb: :D :thumb:
Ik zit echter nog wel steeds met die vervelende svchost.exe en dat commando wat speedtouch mij gaf werkt niet, hij zegt dan "tasklist wordt niet herkend als een interne of externe opdracht"

Je pc even op ongedierte scannen.

Graag gedaan.

Als Tasklist bij jou niet werkt, dan verwijst je PATH niet naar Windows/system32.

Je zou het commando op deze manier moeten ingeven:
c:\windows\system32\tasklist /svc

Als het nog steeds niet werkt, dan bestaat tasklist.exe niet op je pc.

En v.w.b. die vervelende svchost.exe: Je moet je pc echt op virussen/spyware/malware gaan scannen. Plaats desnoods een hijacklog op dit forum.

Je pc is m.i. flink geïnfecteerd(dus ook svchost.exe) en waarschijnlijk is een trojan de boosdoener.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan