Bij terug-knop browser gegevens in formulier laten staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Hallo,

In een bepaalde site zou het erg handig zijn als ik het volgende kon realiseren:

Ik heb een formulier waar in tekstvelden gegeven ingevoerd kunnen worden door een bezoeker. Vanaf de pagina dat het formulier bevat zou je tussendoor even in hetzelfde browser-scherm naar een andere pagina binnen mijn website moeten kunnen. Als de gebruiker dan vervolgens met de back-knop van de browser teruggaat naar de pagina met het formulier dan zouden de reeds ingevoerde gegevens moeten blijven staan.

Ik zie dit weleens op andere websites dus het moet op een of andere manier mogelijk zijn. Zelf kom ik er echter niet uit. Ik kan uiteraard wel een link naar een andere pagina maken en dan met de back-knop terug naar de pagina met het formulier, maar dan zijn alle ingevulde velden weer helemaal leeg.

Iemand die weet ik dit voor elkaar krijg?

Het hangt er misschien ook een beetje vanaf welk browser je gebruikt.
Met Opera blijft deze info altijd zichtbaar behalve met beveiligde webpagina's.

ok dankjewel, maar is het ook mogelijk om wat ik wil te realiseren in IE?

Je zou de boel in een cookie op kunnen slaan die je wist op de "bedank" pagina?

mmm, maar op welk moment moet ik de gegevens dan weer uit die cookie lezen en in het formulier zetten? Tenminste als je met de back-knop van de browser teruggaat dan haalt de browser toch alleen de pagina terug uit zijn eigen geheugen of heb ik dat verkeerd?
Of kun je het zo maken dat de cookie automatisch uitgelezen wordt cq, gekoppeld is aan die pagina?

Ik werk namelijk met een php-pagina index.php. Door variabelen mee te geven weet index.php welke pagina er op dat moment "geinclude" moet worden. De pagina met het in te vullen formulier is bijvoorbeeld op een bepaald moment 'geinclude' en wordt dus getoond. De bezoeker vult het form (gedeeltelijk) in en drukt op een bepaalde link. Nu wordt dezelfde pagina index.php getoond, maar nu wordt een andere pagina 'geinclude'. Hierna moet de bezoeker met de back-knop weer terug kunnen naar de invulpagina.

Is het mogelijk om ook in het hierboven beschreven geval met een cookie te werken en zo ja, hoe pak ik dat dan aan?

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan