• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij Valideren meerdere kolommen tonen in pull down menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjimo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Ik wil een cel valideren, waarbij bij het uitklappen van de validatielijst niet alleen de codes worden weergegeven maar ook de bijbehorende omschrijving;

Voorbeeld keuzes:

1234 Kampeerartikelen
2345 Caravanartikelen
3456 Camperartikelen
4567 Stacaravans

Bij het uitklappen wil ik niet alleen de codes zien, maar ook de omschrijvingen erbij; om vervolgens na het selecteren van een item alleen de code in de cell te krijgen!:confused:

Wie kan mij helpen, alvast bedankt
Masjimo

Als de codes en omschrijving in twee kolommen staan, maak dan gebruik van een combobox.

Bedankt dit is exact het effect wat ik wilde hebben, echter....

Ik zou dit besturingselement net als een cel snel naar beneden willen kopieren, wat bij valideren ook gaat...

Is er een mogelijkheid om dit selectievak te koppelen aan een cel, om vervolgens relatief mee naar beneden te kopieren??

Thnax sofar!

Hang dit achter je combobox.
Dit zet de waarde uit E3 in je actieve cel.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  ActiveCell = [E3]
End Sub

Laatst bewerkt:
Dat snap ik, maar dat betekent ook dat je hem dus niet "domweg" door kan kopiëren!! Zoals je bij een gevalideerde cel zou kunnen doen!!

Maar bedankt voor de moeite, we zijn weer wat verder!!

Kijk dat is exact wat ik bedoelde!!

Hartstikke bedankt:thumb::thumb:

Sylvester,

Of:
Code:
 Target = Split(Target)(0)

Laatst bewerkt:
Rechtsklik op de bladtab en selecteer Programmacode weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan