• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij verander sheet naar andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
In bijlage zit een stukje VBA code, waarbij elke keer van sheet veranderd word deze naar een andere cel gaat. (Event Macro).
Maar nu zou ik willen dat de achtergrond opgelicht wordt in een bepaalde kleur en wanneer ik naar een andere cel ga, mag de achtergrond terug gewoon blanco worden.

Groeten, Mark.

Bijlagen

Marky76,

zoiets?

Ik ben op dezelde manier verder gegaan zoals jij had gedaan.
Met een Event wordt iedere keer gecontroleerd of de cel gekleurd is.
Zo ja dan geen achtergrond opvulling.

(Op deze manier gaat het wel ten koste van de snelheid van je werkboek,
Maar als het niet zo groot is, of als het voor "zo maar" is, zal het nogal los lopen.)

Koosl

Bijlagen

Het werkt perfect.
Indien de sheet nu heel groot zou worden, wat zou er dan moeten veranderd worden opdat de snelheid van het werkbook niet te traag gaat worden?

Groeten, Mark.

Mark,

door de Workbook_SheetSelectionChange event treedt bij bijna iedere varandering op je sheet de macro in werking. Die is zo klaar, want die kijkt maar of 1 cel is ingekleurd.
Als dat zo is krijgt deze geen opvulling. De cel wordt niet geselekteerd wat ook geen tijdverlies zal opleveren.

Ik heb het uitgeprobeerd en het voorbeeld helemaal vol gezet met simpele optellingen,
en ik moet zeggen het valt me reuze mee. Ik had het erger verwacht.

Koosl

Als het aantal werkblad - waarvoor de handelingen moeten werken - beperkt is (zoals hier 3), probeer dan de code per werkblad te plaatsen. Dus niet in het ThisWorkbook gedeelte, maar voor elk blad afzonderlijk. Voor elk blad heb je nl. ook bv. Activate en Deactivate.

Wigi

Bedankt voor de goede raad mensen.
Zal ik onthouden.

Groeten, Mark.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan