• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij verwijderen gegevens op een tab-blad, gaat het mis op een ander tab-blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

snowseals

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2016
Bij verwijderen gegevens op een tab-blad, gaat het mis op een ander tabblad, hoe voorkom ik dat?

Op tab-blad "AMOUNT OF TRACKS PER GENRE" wil ik bijvoorbeeld wat Genres verwijderen.
Dus ik klik die rijen aan, en klik verwijderen, zodat ook de aantallen in 1x mee-verwijdert worden.

Maar nu op tab-blad "% TRACKS WITH MOOD PER GENRE" krijg ik #VERW! in een aantal cellen te zien.
Ik wil dat voorkomen, zodat ook anderen mensen straks hun eigen Genres en aantal in kunnen vullen en dat ie daar het gemiddelde e.d. van berekend.
Nu lijkt het erop, alsof de boel afhankelijk is van x-aantal genres.

Hoe voorkom ik dit?
Bekijk bijlage PERCENTAGE TRACKS WITH & WITHOUT MOOD-TAG PER GENRE v9.xlsm

Gebruik deze formule eens in C3 van Checks ... genre en trek deze naar beneden.

Code:
=INDIRECT("'AMOUNT OF TRACKS PER GENRE'!B"& RIJ())

Ik snap het niet helemaal, waar dien ik dit nu in te vullen?
Wat bedoel je met Checks?

Kun je er anders alvast ééntje ergens invullen?

Je hebt maar 2 bladen in je bestand en je weet niet in welke tab deze formule moet komen?
'"% TRACKS WITH MOOD PER GENRE' cel C3.

Sorry, maar het werkt niet.

Ik vul dus =INDIRECT("'AMOUNT OF TRACKS PER GENRE'!B3") in op Cel C3 van % TRACKS tab-blad en trek die door zodat B4 tm/B32 wordt ingevuld met deze formule.
Vervolgens haal ik op tab-blad AMOUNT OF TRACKS gegevens weg, en zelfde probleem op andere tab-blad verschijnt.
Nu naast de meldingen #VERW! is er nog één bijgekomen... #DEEL!.

Ja je hebt gelijk, maar het gewoon verwijderen en/of tussenvoegen van rijen in een tab dat gelinkt is aan een andere tab zal steeds problemen opleveren.
Waarom moet een rij verwijderd worden? Kan je dat niet anders oplossen door bv waarden op 0 te zetten?

Het gaat er mij om, dat zodra iemand anders de boel zou invullen met zijn/haar gegevens qua Genres en aantal tracks, het dan ook blijft werken.

Ik kan niet voorspellen dat iemand anders ook 30 Genres in totaal heeft.
Wellicht heeft die er wel 50, of juist maar 10.
Dan zou ik graag zien, dat het nog steeds werkt.

Jij bent een kenner, dus jij raadt aan gewoon domweg 0 in te laten vullen voor die mensen mits er minder dan 30 genres zijn?

Kijk eens of dit u vooruit helpt.

Het eerst wat me opvalt, is dat mn grafiek nu heel vreemd getoond wordt, na uw aanpassing:
cobbe-edit.png

Daarnaast, het probleem blijft nog steeds.

Ik verwijder als volgt overigens, zie afbeelding:
IMG_4006.JPG

Als ik dat namelijk gewoon leeglaat, ipv. rijen te verwijderen, dan worden de diagrammen niet opnieuw uitgelijnd en verdeelt over de totale breedte.

Laatst bewerkt:
En als je deze formule ook toepast in kolom A --- '"% TRACKS WITH MOOD PER GENRE' cel A3.

Code:
=ALS('AMOUNT OF TRACKS PER GENRE'!A3="";"";'AMOUNT OF TRACKS PER GENRE'!A3)

PS: Grafieken is niet mijn ding waarom dat misloopt zie ik niet zo 123

Heb het grafiek-probleem opgelost.
Ik heb jouw ALS formules in Cel A3 en B3 geplaatst.

Toch blijft ie, na de rijen in het andere tab-blad verwijdert te hebben, #VERW!.
Bekijk bijlage PERCENTAGE TRACKS WITH & WITHOUT MOOD-TAG PER GENRE v9.xlsm

Maar...
Niet als ik simpelweg de velden leegmaak =)
Dan verschijnt die #VERW! niet. Dat is dus opgelost.

Alleen....
Ik verwijder niet voor niks die rijen, op de manier zoals ik getoond heb.
Als ik dit namelijk niet doe, blijven de grafieken daar rekening mee houden en krijg je dit:
diagram.png

Laatst bewerkt:
Heb tbv de grafiek naambereiken gedefinieerd voor de kolommen G & H
Als je nu beneden rijen weghaalt passen die bereiken zich aut. aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan