Bij voeding eraan of eraf crashed laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi Allen,

sinds kort (waarschijnlijk sinds SP2) heb ik het volgende; als ik tijdens het werken op mijn laptop de voeding eraf haal of erin steek crashed het systeem met een blauw scherm. De melding kan ik niet lezen want die is binnen een seconde verdwenen en vervolgens herstart de laptop.

Een collega van een vriend van mij heeft dit zelfde verschijnsel ook sinds SP2. Ik heb een ASUS met XP Pro en hij heeft een DELL met XP Pro. Mijn windows update is helemaal up to date. Tevens het ik het energie beheer van ASUS uitgezet om te controleren of daar een probleem in optreedt als hij overschakeld maar helaas. Hij blijft het doen.

MAX

Als je rechtsklikt op dezecomputer, dan eigenschappen kiest>geavanceerd>opstart- en herstelinstllingen, kan je het vinkje voor "de computer automatisch opstarten" uitschakelen. Nu blijft het blauwe scherm staan, waardoor je in ieder geval de foutmelding kan lezen, wat je dichterbij de oplossing kan brengen ;)

Het is opgelost, voor de geinteresseerde:

Met SP2 voor XP heeft Microsoft een nieuwe processor driver geschreven (intelppm.sys), deze wordt met SP2 mee geinstalleerd. Echter dit gaat niet altijd goed, daarnaast kan het gebeuren dat je een programma installeerd of activeerd die de oude processor driver (gv3.sys) terugplaatst.

SP2 is daar niet compatibel mee en het energie beheer gaat dan problemen opleveren.

Mijn oplossing
De oude driver gv3.sys opzoeken en weggooien, daarna in het apparaatbeheer ook de processor deinstalleren. Opnieuw opstarten en Win zal de situatie herstellen.

Bron:
http://www.pcwereld.be/node/2435

Hm mja bekend probleem, kwam dit toevallig tegen paar weken terug bij iemand met asus laptop. Hij had 1 of andere procesor fix geinstalleerd die op de asus site stond en toen ging het fout.

Dus als je die op de asus site tegenkomt voor jou laptop, en je hebt windows XP met SP2, Niet installeren! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan