Bij welke temperatuur moet ik mijn pc uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

internettt

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Zeg maar o.o bij welke temperatuur moet ik mijn pc uitzetten zodat ie niet oververhit raakt?

Intel Core 2 Quad Q9950 is mijn processor

cpu temp

Hoi

Je zou de specs bij Intel even na moeten kijken maar een cpu temp tot 85 graden is niet echt raar. Maar zover laat ik het zelf niet komen.;)

Als eerste zorgen voor ruim voldoende koeling.
Bij temperaturen boven de 65-70 graden krijg ik al de kriebels.

De meeste moederbord leveranciers hebben software (op installatie CD of te downloaden van hun web site) om de temperatuur automatisch in de gaten te houden en te waarschuwen als ie te heet wordt.

Das wel rap...zit er op de intel niet standaard een beveiliging? Meestal wel nl.

maar heb je het nu over de coretemps of de realtemps? Op die eerste is nl de tharmal beveiliging van Intel ingesteld.

een cpu temp tot 85 graden is niet echt raar
:rolleyes:

Hoop niet dat "hehe" dit serieus meende......

Bij die temperatuur kun je een kuil in je tuin gaan graven voor de begrafenis van je cpu...
Maximum temperatuur voor een Q9950 is 71,4 graden....

helaas wel

:rolleyes:

Hoop niet dat "hehe" dit serieus meende......

Bij die temperatuur kun je een kuil in je tuin gaan graven voor de begrafenis van je cpu...
Maximum temperatuur voor een Q9950 is 71,4 graden....

@ErpCity
Helaas wel...daarom zei ik dat 't niet raar is als je het tegenkomt maar ik t zelf niet zover zou willen laten komen. Ik ken een paar gevallen waarvan 1 gem rond 83 zit en de ander 87/88 en zelfs een op 92....ze doen t verder prima maar ik vind t maar niets! Dat moet ten koste van je componenten gaan op de lange duur. T komt helaas vaker voor dan zou moeten.

@internett
Zelf houdt ik altijd het gemiddelde van de core temps en de realtemps aan imho zit je dan het dichtst bij de waarheid.

Als het goed is heb je wel de thermal beveiliging die je waarschuwt als eea uit de hand dreigt te lopen.
Iig bij twijfel uitzetten en maatregelen nemen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

aan de ts
1 processorkoeler goed stof vrij?
2 goede lucht flow in de kast
3 Koeler los gehad dan nieuwe koelpasta gedaan
4 Met welk programma temp gecontroleerd? Met pc wizard gaat dat vrij goed

Zelf ook Q9550 draaien en wordt eigenlijk niet warmer als 40 graden dus lijkt mij iets niet in orde bij je

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan