bij wijzigen willekeurig veld een melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvsoest

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Hallo,

Access XP, formulier met ongeveer 15 velden, ik wil voorkomen dat gebruikers per ongeluk velden wijzigen. Nu zoek ik dus een formuliergebeurtenis die ongeacht welk veld wijzigt geactiveerd kan worden. Het lukt me nog niet, "bij gewijzigd" werk niet goed omdat deze bij elke typeactie geactiveerd wordt. Ik wil liever ook niet op elk veld een gebeurtenis zetten.

Wie weet de oplossing?
Bedankt vast voor je reactie.

is het niet makkelijker om het formulier
zo te maken dat er geen wijzigingen aangebracht kunnen worden tenzij er op een knop wordt gedrukt?

dan zou je het formulier (bijv. bij openen standaard op me.alloweditions = false)
kunnnen zetten als als er op een knop gedrukt wordt dan geef je de melding en zet je de alloweditions op true.

hallo,

bedankt voor je reactie,

het is een oplossing maar ik kan me herrineren dat er een mogelijkheid is om ervoor te zorgen dat een wijziging in een veld niet direct wordt bijgewerkt maar pas bij bevestiging.
Ik baal er van dat het me niet lukt om dat te vinden. Maar als ik het niet vind dan moet ik een oplossing als je voorstelt gebruiken!

Ik zou gewoon een stukje code zetten in vba bij form.beforeupdate

Dan kun je met een melding afvangen of dat bijvoorbeeld de wijzigingen doorgevoerd moeten worden.

ik heb voor de fun een formpje er bij gedaan kijk maar is of je op dat formpje gegevens kun wijzigen

:rolleyes:

Bijlagen

Ik zou gewoon een stukje code zetten in vba bij form.beforeupdate

Dan kun je met een melding afvangen of dat bijvoorbeeld de wijzigingen doorgevoerd moeten worden.

ik heb voor de fun een formpje er bij gedaan kijk maar is of je op dat formpje gegevens kun wijzigen

:rolleyes:

Hallo,

Ergens iets niet helemaal goed gegaan geloof ik. Maar goed, ik ga toch maar de code gebruiken mbt before_update.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan