• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bij wijziging inhoud cel, volgende cellenreeks leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

lampelek

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Bekijk bijlage bestand voor vraag.xlsx

Beste mensen,

Om mijn bestand te vervolmaken zou ik graag wat hulp krijgen bij de volgende vraag.

Als ik met validatielijsten en de functie [ =INDIRECT() ] opeenvolgende cellen met elkaar verbind tijdens de keuzes ontstaat het probleem dat, wanneer ik een keuze maak in Kolom A de inhoud van KOLOM B daar naar verwijst.
Wijzig ik echter KOLOM A nadat ik KOLOM B al gevuld heb dan wordt niet automatisch de inhoud aangepast. Er ontstaat dan "onjuiste informatie"

Wat ik zou willen is dat bij het wijzigen van KOLOM A de inhoud van KOLOM B verwijderd wordt.
In het meegestuurde bestandje heb ik een voorbeeld gemaakt.

Kan iemand mij helpen dit voor elkaar te krijgen.

Alvast hardstikke bedankt voor het meedenken.:thumb:

Bekijk bijlage 105892

Beste mensen,

Om mijn bestand te vervolmaken zou ik graag wat hulp krijgen bij de volgende vraag.

Als ik met validatielijsten en de functie [ =INDIRECT() ] opeenvolgende cellen met elkaar verbind tijdens de keuzes ontstaat het probleem dat, wanneer ik een keuze maak in Kolom A de inhoud van KOLOM B daar naar verwijst.
Wijzig ik echter KOLOM A nadat ik KOLOM B al gevuld heb dan wordt niet automatisch de inhoud aangepast. Er ontstaat dan "onjuiste informatie"

Wat ik zou willen is dat bij het wijzigen van KOLOM A de inhoud van KOLOM B verwijderd wordt.
In het meegestuurde bestandje heb ik een voorbeeld gemaakt.

Kan iemand mij helpen dit voor elkaar te krijgen.

Alvast hardstikke bedankt voor het meedenken.:thumb:

Je zou gebruik kunnen maken van wat VBA-code.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then Target.Offset(0, 1).Value = ""
End Sub
Bij het wijzigen van kolom A wordt de waarde in de B-kolom verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je zou gebruik kunnen maken van wat VBA-code.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then Target.Offset(0, 1).Value = ""
End Sub
Bij het wijzigen van kolom A wordt de waarde in de B-kolom verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dank je voor deze instructie.:thumb:
Maarrrr; hoe doe ik dat. Ben een nieuw met VBA codes.:confused:
Hoe zorg ik ervoor dat deze code werkt op alle cellen die ik wil.
4 kolommen en 250 regels?
kan ik dit ook gebruiken (zie voorbeeld) om kolom C te schonen als Kolom B wijzigt. en D als C wijzigt etc.

Ik hoor het graag want het zou het sheet nog beter maken.

Heb het uitgevonden; het werkt perfect, precies wat ik wilde ook in andere kolommen

Heel heel erg bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan