• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijbehorende gegevens opvragen uit ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kishapawpad

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2015
Berichten
38
Hallo allemaal,

Ik ben recentelijk begonnen met het werken met draaitabellen, wat aardig lukt, maar voor deze oplossing weet ik niet wat te doen.

Het gaat om een excel sheet dat de uren bijhoud van werknemers per week. Daarnaast krijgen ze voor elke dienst dat ze werken een bedrag aan reiskosten afhankelijk van hoe ver ze wonen.

Wat ik wil doen is, ik wil een naam invoeren (of liever nog kiezen uit een lijst) en dat hij dan uit het 2e tabblad de reiskosten uit de tabel erbij pakt. Ik kan de namen niet standaard laten staan omdat het hier gaat om een grote groep werknemers, en er per week maar een klein groepje werkt.

Verder zijn alle formule's en dergelijke ingevoerd, zie voorbeeld.

Wat er moet gebeuren is dus, als er in cel A5 "Pietje Puk" staat, dat er dan automatisch in cel A6 € 3,14 komt te staan. Dit bedrag staat in het tweede tabblad ook achter zijn naam.

Volgens mij moet ik hier gebruik maken van verticaal zoeken maar ik weet niet hoe precies. Ik hoop dat jullie mij in de goede richting kunnen wijzen!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,

Kisha

Bekijk bijlage Werknemer uren reiskosten.xlsx
 
met verticaal zoeken moet dat lukken

Bekijk bijlage 240921

Groet Gerard

Hoi Gerard, dat werkt heel goed! Bedankt!

Alleen één probleem.. vul ik deze formule in op het hele blad, dan staat er waar er geen werknemers staan #N/B.
Op zich niet zo'n probleem, maar de totale formule onderin geeft dan ook #N/B aan. Moet ik dan misschien met SOM.ALS ">1" werken?

=SOM(D9*A6)+(D14*A11)+(D19*A16)+(D24*A21)+(D29*A26)+(D34*A31)+(D39*A36)+(D44*A41)+(D49*A46)+(D54*A51)+(D59*A56)+(D64*A61)+(D69*A66)
 
Verander de formule in A5 in;

Code:
=ALS(A5="";"";VERT.ZOEKEN(A5;Medewerkers!$A$2:$B$22;2;ONWAAR))

Groetjes Geer
 
Laatst bewerkt:
Verander de formule in;

Code:
=ALS(A5="";"";VERT.ZOEKEN(A5;Medewerkers!$A$2:$B$22;2;ONWAAR))

Groetjes Geer

Nogmaals bedankt, maar dit werkt nog steeds niet. De #N/B zijn inderdaad weg, maar de totale formule (zie mijn vorige bericht) telt de "lege" cellen nog steeds als "Onjuist Gegevenstype."

Dus cel B76 komt steeds uit op "####" mits er geen werknemer (met valuta) is ingevuld.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan