• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bijeenhouden van regels bij sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanrichz

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2004
Wie kan mij helpen met het sorteren van een lijst in Excel.

De lijst moet worden gesorteerd op kolom A. Op bv regel 20 en regel 21 staat informatie die bij elkaar moet blijven. Hoe hou ik deze regels bij elkaar als ik ga sorteren (net als in Word Ctrl-Enter)? Is dat ook mogelijk in Excel?

Bedankt,

Sandra

Dat gaat lastig worden.... maar kun je de informatie niet gewoon in 1 regel houden. Door in celopmaak en dan tabje uitlijning (ofzo... ik heb een Engelse Excel) 'wrap text' (tekstoverloop?) in een cel aan te zetten kun je namelijk cellen met meer regels tekst maken. Helpt dit?

Goedemorgen Palmpje,

Dank voor je snelle bericht! Ik kan alle info wel op één regel houden maar dan past het niet meer op mijn A4-tje als ik ga printen (en dan staat ie al in landscape). Ik kan wel alle info op één regel zetten, sorteren en dan weer opsplitsen maar ik dacht dat het makkelijker zou kunnen, helaas.

Groetjes,

Sandra

Hoi Sandra,

Dat begrijp ik toch niet goed:
Als het 2 rijen zijn, past het wel op een A4-tje.
Als het 1 rij is, maar met tekstterugloop past het niet meer?

Luc

Hoi Luc,

Het zijn in totaal 4 rijen maar in rij 2 is de tekst zo lang dat ik deze over 2 of meer regels moet verdelen. Vervolgens moeten bij het sorteren op kolom A de bijbehorende regels bij elkaar blijven en omdat op de 2e regel kolom A leeg is zet hij deze dus boven aan en dat is niet de bedoeling. Lastig uitleggen maar ik hoop dat je het begrijpt.

Ik doe er een voorbeeld bij!

groetjes,

Sandra

Hoi Sandra,

Voorbeeld is hier niet te vinden.
Maar je kan binnen één cel een nieuwe regel afdwingen.
Op het eind van de eerste regel druk je op
ALT + Enter

Luc

Bedankt

Beste Luc,

Bedankt voor de tip. Ik heb het inmiddels gedaan volgens jouw idee en het is gelukt!

groetjes,

Sandra

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan