bijgeluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik loop tegen een vreemd geluidsprobleem aan.

Met behulp van een softwareprogramma (Magix) neem ik mijn grammofoonplatenselectie op op mijn computer. Daartoe heb ik de grammafoon via een daarvoor bedoelde versterker aangesloten op mijn computer. Bij het opnemen luister ik meteen mee via de koptelefoon die op mijn computer is aangesloten. Het geluid in de koptelefoon is perfect; geen bijgeluiden. Bij het opnemen ontstaat een WAV-bestand. Speel ik dit WAV-bestand af dan hoor ik allerlei bijgeluiden (een soort geruis dat behoorlijk luid is). Speel ik een ander (reeds eerder via Magix opgenomen) WAV-bestand af dan hoor ik geen bijgeluiden. Waar kan nu een probleem zitten?

Groet,
Arno.

Heb je misschien nog andere schuiven openstaan als je kijkt bij de Eigenschappen van Geluid bij Opnemen? B.v. microfoon? Zo ja, trek de schuiven dicht of zet ze op mute/dempen die je niet nodig hebt.

Ik heb de verstrerker geaard aan de grammafoon. Zo is het jarenlang goed gegaan. Zekerheidshalve heb ik op basis van de antwoorden toch ook maar eens de versterker ook geaard aan de computer. Dit is overigens nooit eerder nodig geweest. Het heeft ook niet geholpen.

De geluiden die ik hoor lijken wel op een slechte aarding te wijzen. Ik zou echter niet weten wat ik daar verder nog mee kan. Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is dat die geluiden niet hoorbaar zijn bij de opname zelf maar later wel als een opgenomen bestand wordt afgespeeld. Is dat aan een leek zoals ik uit te leggen?

Groet,
Arno.

Hallo

De vraag is reeds eerder gesteld , maar je hebt hierop nog niet geantwoord ....

Is de p.c. geaard ???

Om korrekt en veilig te werken dient een p.c. geaard te zijn .

Anders krijg je soms vreemde fouten , gaande van geruis , tot storing in de radio v/d buren.

Het verbinden v/d platendraaier met de p.c. is normaal niet nodig , omdat deze reeds een massa heeft d.m.v. de cinchconnectoren.

Peter

Vergeten te melden maar inderdaad .... de pc is geaard.

Ook heb ik de schuiven die ik niet nodig heb op dempen gezet.

Groet,
Arno.

Hallo

Dergelijke "fouten" zijn meestal niet echt gemakkelijk op te sporen , tenzij door "trial & error"....

Probeer eens :

Indien je b.v.b. via de "line - in " van de p.c. een testopname doet , d.m.v. een audiobron , is deze dan wel ruis en storingsvrij ???

Indien bovenstaande o.k. is ....

Indien je de r.i.a.a. versterker "Daartoe heb ik de grammafoon via een daarvoor bedoelde versterker aangesloten op mijn computer" nu eens op een koppel aktieve p.c. luidsprekers aansluit , werkt dit dan wel korrekt ??? (hoe wordt deze versterker gevoed ??? d.m.v. batterij 9V ?? is deze niet plat ??? , of d.m.v. netadaptor ??)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan