Bijhouden onderhoud wagenpark

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Ik heb dus een tabel met alle basisinfo omtrent mijn vrachtwagens (Nummerplaat, Type vrachtwagen, type banden, enz info die niet w gewijzigd)

Daarna zou ik een andere tabel nemen die gelinkt met de nummerplaat info opnemen die steeds word gewijzigd. vb laatste onderhoud, laatste bandenwissel enz.

De bedoeling is dan om via een druk op de knop, de nummerplaat ingeven, dat ik zo via een rapport een volledige steekkaart krijg waarop de niet gewijzigde gegevens maar ook de gewijzigde gegevens opkomen. En hier zit mijn probleem. Op die fiche is het de bedoeling dat enkel de datum van de laatste onderhoud en de datum van de laatste bandenwissel er op komt en niet allemaal.

Wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt,
Julie

Dat is van hieruit niet te zien. Post je database hier even, dan kunnen we eens kijken.

Het lukt me niet krijg steeds ongeldig bestand.

Maar zal zo eventjes schetsen, het is toch maar iets kleins.

Tabel 1 Wagens
Nr plaat (mijn uniek veld)
Merk
Type
Type banden

Tabel 2 Onderhoud
onderhoudnummer (uniek veld)
nummerplaat (gerelateerd met tabel wagens)
Laatste onderhoud
Info onderhoud
Laatste bandenwissel
Info bandenwissel
Laatste keuring
Info keuring

Nu wil ik uiteindelijk bekomen dat ik een steekkaart krijg over de geselecteerde nummerplaat waarop al deze gegevens mooi in een rapportje zijn gezet.
Daar gaat natuurlijk aan vooraf dat ik een formulier zou hebben gemaakt. MAAR de geg. van tabel één mogen hier niet worden in gewijzigd en die van tabel 2 wel. Maar tabel 2 gaat alles opslaan en uiteindelijk op dat rapport alle onderhouden en bandenwissels tonen en ik wil enkel de laatste zien. 'k hoop dat je zo ook een beeld van mijn programma hebt.

een query maken op de datum sorteert en bijvoorbeeld het laatste record onderaan zet dan de query vertellen dat hij alleen de laatste laat zien dit doe je met totalen en je hebt wat je wil.

Ik denk dat je toch best eerst filtert op nummer plaat, en daarna op laatste rec zoekt.Ik gebruik hier altijd een apart formuliertje voor, waar ik het te filteren gegeven invoer en bij een command button zet je bvb dit :

Private Sub Openen_Click()
On Error GoTo Err_Openen_Click

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "Factuur"
stLinkCriteria = "[Factuurnr]=" & "'" & Me![Nummer] & "'"
DoCmd.GoToRecord acForm, "Factuur", acLast
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
DoCmd.Close acForm, "Betalingen"

Exit_Openen_Click:
Exit Sub

Err_Openen_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_Openen_Click

Dit is maar een vb. pas dit gewoon aan je eigen gegevens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan