• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijhouden van bestanden / documenten in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Hallo forum,

heb de volgende vraag waar ik niet zo goed uitkom, ik wil in een excel bestand dmv hyperlinks documenten en mogelijk bestanden beheren en bijhouden, omdat er verschillende mensen met deze documenten werken wil ik een soort versiebeheer bijhouden.
Ik plaats dus een hyperlink die naar het document verwijst en dan wil ik de oorsprongsdatum van het document weten en als er in het bestand gewerkt wordt en opgeslagen wil ik weten wanneer dit gewijzigd is.
Is zoiets mogelijk ?? zie bijgevoegd voorbeeld Bekijk bijlage versie datum.xlsx

Als het volledige adres is uitgeschreven in de hyperlink.
bv: c:\users\Hylas\documents\map1.xlsx
Code:
Sub hsv()
Dim h As Hyperlink
For Each h In Hyperlinks
   h.Range.Offset(, 1) = CreateObject("Scripting.FileSystemObject").GetFile(h.Address).DateCreated
   h.Range.Offset(, 2) = FileDateTime(h.Address)
 Next h
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoi Harry, het werkt de 1e keer maar als ik het document wijzig dan blijft hij op dezelfde datum staan, ook als ik de macro laat draaien, misschien heb ik het niet duidelijk verwoord, maar elke keer als er een verandering in het document komt dan moet er een nieuwe datum naar voren komen, is dat mogelijk??

Even het bestand opslaan na wijzigingen, en dan werkt het zoals omschreven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan