bijhouden welke gebruiker welk bestand opent

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan4b

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
12
Beste leden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ben op internet gaan zoeken of het mogelijk was, maar heb spijtig genoeg niet veel kunnen vinden.

Ik heb een userform waar gebruikers externe excel files kunnen inlezen. Alleen wil ik dat Excel zeg maar een logboek bijhoudt van welk gebruiker welk bestand heeft ingeladen.


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen


Alvast bedankt

Groet

Johan
 
De naam van de gebruiker kan je ophalen met Environ("USERNAME")
 
Ik hoop dat u mij meer kunt ondersteunen,

Wil zeg maar dat het instant is, dus wanneer een gebruiker via de userform een bestand inleest, Excel dan een lijst maakt van de gebruikersnaam en de bestandnaam van de ingelezen bestand.


Groet,

Johan
 
Maar heb je dan een apart logbestand waarin je dat bijhoudt? Of moet dat in het bestand waarin ze met het formulier werken? Je bent niet echt helder nog. En doe er, als je dat al hebt, een voorbeeldje bij, dat werkt makkelijker voor ons.
 
Allereerst bedankt voor jullie snelle reactie,

Nee ik houdt dat zelf niet bij, maar wil dat excel (vba) dat voor mij bijhoudt en dit in een extern logbestand doet.

Ik heb helaas nog geen voorbeeldje

dank je wel
 
Je hebt volgens #1 een userform waarin gebruikers bestanden kunnen kiezen. Dat zal in een Excel document zijn en het goede voorbeeld.
 
En de opmerking
maar wil dat excel (vba) dat voor mij bijhoudt en dit in een extern logbestand doet.
duidt ook niet op een 'wetenschappelijke' benadering. Maar dat voorbeeld heb je toch wel? Zoals al opgemerkt, geef je in bericht #1 aan dat je een formulier hebt. Ik heb wel eens van virtuele formulieren gehoord, maar er nog nooit een gezien :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan